با هم یک حمله تروریستی در اروپا به وقوع پیوست و سراسر این قاره را در ترس و نگرانی فرو برد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه تایمز انگلیس در گزارشی نوشت: تروریسم برای بار دوم در چند ماه گذشته دامن انگلیس را گرفته است. پلیس انگلیس در حال تحقیق در مورد انفجار دوشنبه شب در کنسرت «آریانا گرانده» در شهر «منچستر» است که دستکم 22 کشته بر جای گذاشته است. این اتفاق دقیقا دو ماه بعد از حمله یک گرگ تنها در شهر «لندن» رخ داد که در آن فرد مهاجم یک مامور پلیس را خارج از پارلمان انگلیس با چاقو زخمی کرد.

داعش رسما مسئولیت انفجار دوشنبه شب را برعهده گرفته است. این آخرین مورد از حملاتی است که در سال گذشته شهرهای اروپایی را هدف قرار داده است. از کامیونی که جمعیتی را زیر گرفت تا حمله با سلاح های گرم و سرد، تلاش هایی برای هراس افکنی در قلب مردم در سراسر اروپا به اشکال مختلف صورت گرفته است. در اینجا فهرستی از حملات تروریستی بزرگ اخیر در اروپا ارائه می شود که عبارتند از:

14 ژوئیه 2016: حمله با کامیون در شهر «نیس» فرانسه

در روز باستیل به عنوان یک جشن ملی در فرانسه، یک کامیون جمعیتی را در تفریحگاه ساحلی نیس در ساحل مدیترانه زیر گرفت و دستکم 84 را کشت و 18 تن دیگر را به شدت زخمی کرد. عامل جنایت کشته شد و داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. در آن زمان فرانسه از نوامبر گذشته در وضعیت اضطراری به سر می برد؛ هنگامی که یک سلسله حملات هماهنگ در سراسر پاریس بیش از 130 کشته برجا گذاشت.

 

26 ژوئیه 2016: حمله به کلیسا در «نرماندی» فرانسه

دو نفر به یک کلیسای کاتولیک ها در شهر «سنت اتین دو رووره» حمله کردند و پنج نفر به گروگان گرفتند. مهاجمان با چاقو به قفسه سینه کشیش 86 ساله این کلیسا زدند و گلوی او را بریدند. پس از این حادثه، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه در جمع روزنامه نگاران داعش را مسئول این حمله دانست. یکی از مظنونین به دلیل تلاش برای سفر به سوریه در سال 2015، دستگاه ردیابی داشت.

 

دسامبر 2016: حمله کامیون به یک بازار کریسمس در «برلین»

کمتر از یک هفته قبل از کریسمس 2016، یک کامیون مسروقه جمعیتی را در بازار برلین زیر گرفت، دست کم 12 نفر را کشت و 50 تن دیگر را زخمی کرد. راننده لهستانی کامیون، در میان کسانی بود که کشته شد. مهاجم 24 ساله که بعدا توسط پلیس ایتالیا در شهر «میلان» به ضرب گلوله کشته شد، بنا بر گزارش ها یک پناهجو بود که در انتظار اخراج به سر می برد. جناح راست پوپولیست در سراسر این قاره «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و سیاست او برای استقبال از پناهندگان را مسبب این حملات عنوان کردند.

 

فوریه 2017: حمله با چاقو به خارج از موزه «لوور» در «پاریس»

یک سرباز فرانسوی فردی را که چاقو حمل می کرد و تلاش داشت وارد موزه هنری در مرکز پاریس شود، به ضرب گلوله زخمی کرد. اولاند گفت هیچ شکی نیست که اقدام تروریستی بوده است.

 

مارس 2017: حمله در وست مینستر لندن

در 22 مارس، «خالد مسعود» شهروند 52 ساله انگلیسی با خودرو به روی جمعیت پل وست مینستر راند که در نتیجه آن سه نفر کشته و حدود 35 نفر زخمی شدند. وی سپس با چاقو به یک پلیس حمله کرد که باعث مرگ وی شد.

 

آوریل 2017: تیراندازی در شانزه لیزه

قبل از انکه فرانسوی ها برای شرکت در دور اول انتخابات ریاست جمهوری پای صندوق های رای بروند، فردی با یک سلاح خودکار افسران پلیس را هدف قرار داد و سپس خود را کشت. داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. گزارش شده است که فرد مهاجم یک مرد 39 ساله از حومه پاریس شرقی بود که پیش از آن در ماه فوریه به دلیل تهدید پلیس بازداشت شده اما پس از آن به دلیل عدم وجود شواهد آزاد شده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.