دولت آلمان قصد دارد خروج نیروهای خود از یک پایگاه هوایی ترکیه را بررسی کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت آلمان قصد دارد  خروج نیروهای خود از پایگاه هوایی«انجرلیک» در ترکیه را بررسی کند.

پیش از این دولت ترکیه از بازدید یک هیأت از نمایندگان پارلمان آلمان از پایگاه هوایی انجرلیک در استان«اضنه» در جنوب ترکیه و دیدار با نظامیان آلمانی را رد کرده بود.

ترکیه سال گذشته نیز با بازدید سیاستمداران آلمانی از پایگاه هوایی انجرلیک را رد کرده بود.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در این زمینه تصریح کرد که « بازدید هیأت های سیاسی از پایگاه نظامی انجرلیک مناسب نیست و اگر تیم فنی تمایل به آمدن از آلمان دارد مشکلی نیست و در این جا نظامی دارند ولی ما بر این باوریم که آمدن بقیه مناسب نیست».

این سخنان وزیر خارجه ترکیه در واکنش به مخالفت ترکیه با دیدار مسئولان آلمانی از پایگاه هوایی انجرلیک مطرح شد.

بنابر این گزارش، نزدیک به 250 نظامی آلمانی، 6 هواپیمای شناسایی از نوع«تورنیدو» و یک هواپیمای تأمین سوخت آلمان در پایگاه هوایی انجرلیک در اضنه مستقر هستند.

در همین حال، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان امروز گفت که درباره انتقال نظامیان آلمانی شرکت کننده در ماموریت های ناتو در خارومیانه از پایگاه انجرلیک تصمیم گیری می کند و مکان جدید در کشورهای نزدیک مانند اردن خواهد بود.

مرکل افزود که اگر آنکارا به اعضای کمیته دفاعی در پارلمان آلمان اجازه ندهد از کارکنان فعال کنونی در ماموریت ناتو در پایگاه هوایی در ترکیه دیدار کنند، خروج نیروهای آلمانی از ترکیه را بررسی می کند.

مرکل در یک کنفرانس مطبوعاتی تصریح کرد که این ضروری است که نمایندگان بتوانند با 250 نظامی آلمانی در پایگاه انجرلیک دیدار کنند؛ نظامیانی که در ماموریت ناتو علیه گروه تررویستی داعش مشارکت دارند.

وی در ادامه افزود که رایزنی با ترکیه را ادامه می دهیم لیکن در عین حال برای انجام تعهدات مان راه های دیگری را پیدا می کنیم و این یعنی بررسی جایگزین ها برای انجرلیک است و یکی از این جایگزین ها اردن است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی آلمان ترکیه
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.