درگیری میان گروه های مسلح رقیب در نزدیکی دمشق صبح امروز بار دیگر از سر گرفته شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، درگیری میان گروه های مسلح در منطقه «الغوطه شرقی» در ریف دمشق بار دیگر از سر گرفته شد و این گروه ها در دو منطقه «الاشعری» و «الافتریس» داخل الغوطه به جان هم افتادند.

پیش از این گروه «جیش الاسلام» اعلام کرد که حضور گروه جبهه النصره در الغوطه را طی درگیری ها در هفته های گذشته تا بیش از 70 درصد ریشه کن کرده است.

برخی پایگاه های اینترنتی وابسته به گروه های مسلح اعلام کردند که جبهه النصره از سه محور حمله به جیش الاسلام را آغاز کرده است این در حالی است که گروه «فیلق الرحمن» در این حمله مشارکت نکرده است.

برخی از فرماندهان نظامی جبهه النصره و فیلق الرحمن در حساب های خود در شبکه های اجتماعی به جیش الاسلام حمله کردند و یکی از سخنگویان فیلق الرحمن، گروه جیش الاسلام را متهم کرد که « پس از تسلیم منطقه القابون به ارتش سوریه امروز صبح به مناطق الاشعری و حموریه تجاوز می کند و در این تجاوز و حمله اش از آمبولانس استفاده می کند».

درگیری ها در الاشعری و الافترس با پیشروی ارتش سوریه در جنوب الغوطه از سمت جبهه «بیت نایم» و «جسرین» همزمان شده است. برخی منابع نظامی به روزنامه رأی الیوم گفتند که ارتش سوریه پس از آن که جنگ در دروازه الغوطه از سمت شمالی در القابون یکسره کرد، اکنون خودش را برای جنگ مشابهی در منطقه «الجوبر» داخل الغوطه و نزدیک به دمشق آماده می کند و تلاش می کند که به مانند نبرد القابون سرنوشت این منطقه را نیز تعیین کند.

درگیری میان گروه های مسلح در ریف دمشق طی هفته های اخیر صدها کشته از دو طرف در پی داشته است و به شکل موقت متوقف شده بود.

در همین حال، بیش از دو هزار فرد مسلح از منطقه القابون که بخشی از الغوطه شرقی و در مجاورت دمشق پایتخت سوریه از جهت شمالی قرار دارد، پس از دو ماه درگیری آن را ترک کردند.

افراد مسلح در پی حمله ارتش سوریه که سرنوشت نبرد در القابون تعیین کرد و  پس از آن که در نوار کوچکی در منطقه القابون محاصره شدند، بر سر ترک این منطقه به شکل سری موافقت کردند.

همچنین صدها فرد مسلح و خانواده های شان روز گذشته-یکشنبه- منطقه «برزه» در مجاورت منطقه القابون را پس از موافقت با زمین گذاشتن سلاح شان و رفتن به استان«ادلب»،ترک کردند.

بنابر این گزارش، تعداد همه کسانی که منطقه را یکشنبه ترک کردند 2هزار و 289 نفر بود که بیشتر آنها از افراد مسلح بودند این در حالی است که فقط از منطقه القابون بیش از 1500 نفر به ادلب رفتند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.