مکان: پاریس، فرانسه، منبع: دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، امانوئل ماکرون رئیس جمهور جدید فرانسه با تحویل قدرت از «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور سابق کار خود را رسما آغاز کرد.

مراسم تحلیف ماکرون تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.

ماکرون نامزد میانه ‌رو با شکست قاطع «مارین لوپن» نامزد حزب راست ‌گرای جبهه ملی در 39 سالگی، جوان ‌ترین رئیس جمهور تاریخ فرانسه شده است.

رئیس جمهور منتخب فرانسه پیشتر پیروزی خود را شروع فصل تازه‌ ای در تاریخ فرانسه خواند و گفت که او رئیس جمهور همه مردم خواهد بود. او گفت: «هموطنان عزیزم در فرانسه یا خارج از کشور، بعد از یک نبرد دموکراتیک طولانی تصمیم گرفتید که به من اعتماد کنید. می خواهم از این فرصت استفاده و از همه شما عمیقا قدردانی کنم.»

فرانسوا اولاند ساعتی پیش و پس از دیداری طولانی با ماکرون، کاخ الیزه را ترک کرد. اولاند در انتخابات این دوره نامزد نشده بود.

انتصاب ها

0

«الکسی کوهلر» از نزدیکان ماکرون به عنوان دبیرکل کاخ الیزه منصوب شد. کوهلر 44 ساله، پیش تر و در زمان وزارت ماکرون، رئیس تیمش بود و در خزانه داری فعالیت می کرد.

او مشاور مسائل اقتصادی و فارغ التحصیل مدرسه عالی مدیریت دولتی فرانسه است.

رئیس جمهور جدید فرانسه همچنین در حکمی دیگر «فیلیپ اتین» را به سمت مشاور امور دیپلماتیک خود منصوب کرد. اتین 61 سال دارد و پیش تر سفیر فرانسه در آلمان بوده است.

«پاتریس استرزودا» و «اسماعیل امیلین» هم به ترتیب به عنوان مدیر کابینه و مشاور ویژه رئیس جمهور منصوب شدند. پاتریس استرزودا 64 سال دارد و مدیریت دفتر «برنار کازنو» در زمان وزارت او در سمت وزیر کشور را در کارنامه دارد. او پس از آن، استاندار «ایل دوفرانس» شد. اما املین 30 ساله و فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی یکی از چهره هایی بوده که استراتژی کارزار انتخاباتی ماکرون را طراحی کرده و مدتی هم مسئول واحد ارتباطات وزارت اقتصاد امانوئل ماکرون بوده است.

قرار است امانوئل ماکرون روز دوشنبه نخست وزیر خود را انتخاب کند و معرفی اعضای کابینه هم برای روز سه شنبه برنامه ریزی شده است.

مردم فرانسه یکشنبه هفته گذشته (7 مه/ 17 اردیبهشت) برای انتخاب رئیس جمهور در دور دوم انتخابات پای صندوق ‌های رای رفتند. این اولین بار در تاریخ فرانسه بود که هیچ یک از دو نامزد در مرحله دوم رای گیری به احزاب عمده چپ و راست تعلق نداشتند. مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، دو هفته پیش (23 آوریل/ 3 اردیبهشت) برگزار شد و ماکرون و لوپن در دور اول انتخابات در میان 11 نامزد در صدر قرار گرفتند و به دور دوم راه یافتند.

مکان: پاریس، فرانسه

منبع: دیلی میل

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.