یکی از شهرهای بزرگ آمریکا نیز از استیضاح «دونالد ترامپ» به دلیل اقداماتش در 100 روز ریاست جمهوری حمایت کرد و از کنگره خواست در این خصوص تحقیقاتی را انجام دهد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه ایندیپندنت گزارش داد «باب بلامنفیلد» عضو شورای شهر «لس آنجلس» لایحه ای را در حمایت از استیضاح دونالد ترامپ به رای گذاشت که با 10 رای مثبت در برابر هیچ رای منفی تصویب شد.

در این دستور کار آمده است ترامپ با نقض بندی از قانون اساسی که رئیس جمهور را از دریافت سود مالی از جمله پرداخت مالی و خرید کالاها و خدمات از یک قدرت خارجی منع می کند، متخلف است و باید استیضاح شود.

این بند از قانون اساسی همچنان منبعی برای مجادله رئیس جمهور آمریکا با منتقدانی است که به بسیاری از دارایی های وی اشاره دارند و نشان می دهند که آنها می توانند درگیری های جدی ایجاد کنند.

«نورم ایسن» وکیل سابق «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین هشدار داده است که «در نهایت رسوایی [درگیری ها] بیش از حد خواهد شد و برای ترامپ دردسرساز خواهد شد.»

در بیانیه بلومنفیلد آمده است که «هر روز اطلاعات نگران کننده تری در مورد معاملات تجاری ترامپ و عدم شفافیت و تضاد منافع وی منتشر می شود.»

او تاکید کرد: «این قطعنامه در مورد موضع گیری ها و یا سیاست های ضد مهاجرت وی، و یا تلاش های وی برای توقف خدمات بهداشت و درمان میلیون ها آمریکایی، و یا موضع گیری های وی ضد زن و دیگر مواضع نفرت انگیز او نیست.»

بلومنفیلد گفت که اگر یک مقام خارجی یا سفارت میزبان رویدادی باشد یا در هتلی اقامت کند که نام رئیس جمهور بر سر در آن باشد، از این بند قانون اساسی تخلف کرده است.

او از دیدار ترامپ با «رودریگو دوترته» رئیس جمهور فیلیپین که پیش از این گفته بود «شخصا افرادی را زمانی که شهردار بوده کشته است»، انتقاد کرد.

بلومنفیلد انتقاد کرده است برج جدید ترامپ که در شهر «مانیل» باز خواهد شد، به دلیل هزینه های صدور پروانه میلیون ها دلار عایدی برای رئیس جمهور خواهد داشت.»

در شهرهای «ماساچوست»، «برکلی»، «ریچموند» و «ورمونت» نیز قطعنامه های مشابهی برای استیضاح ترامپ صادر شده بود. این مسیر می تواند تا به نتیجه رسیدن استیضاح ترامپ در کنگره در دیگر شهرها نیز ادامه یابد.

تلاش شورای شهرها برای استیضاح ترامپ در حالی صورت می گیرد که روز جمعه ایندیپندنت به نقل از برخی رسانه‌ های آمریکا مدعی شده بود اعضای کنگره این کشور در حال انجام رایزنی‌ های مخفیانه برای برکنار کردن رئیس ‌جمهور از قدرت هستند.

روزنامه ایندیپندنت با استناد به گزارش رسانه‌ های آمریکا نوشته بود: در حالی که 100 روز نخست حضور ترامپ در کاخ سفید با رسوایی‌ ها و رویدادهای ناگوار متعددی همراه شده اند اعضای کنگره آمریکا در حال بررسی امکان کنار زدن او از قدرت طی «گفت ‌و گوهایی محرمانه»  هستند.

یک استاد دانشگاه که از سال 1984 میلادی تاکنون نتیجه تمامی انتخابات های ریاست ‌جمهوری آمریکا را به درستی پیش ‌بینی کرده بود، ادعا می‌ کند ترامپ حتما استیضاح می ‌شود.

«آلن لیچمن» استاد تاریخ در دانشگاه «امریکن» در شهر واشنگتن دی سی با استفاده از فرمولی که آن را «کلیدها» می‌ خواند، نتایج انتخابات آمریکا را پیش ‌بینی می‌ کند و اکنون نیز به همین شیوه متقاعد شده که ترامپ استیضاح می ‌شود و کتابی نیز در این زمینه نگاشته است.

انتشارات «هارپر کالینز» این کتاب را که «موردی برای استیضاح» نام دارد، ماه آوریل چاپ کرد. در این کتاب ارزیابی پروفسور لیچمن از چگونگی استیضاح ترامپ بر اساس تحلیل‌ هایی که نشان می‌ دهد چگونه عملکرد وی او را در برابر اقدامات تنبیهی آسیب ‌پذیر می ‌کند، آمده است.

سخنگوی هارپرکالینز دراین‌ خصوص گفت: «پروفسور لیچمن از سال 1984 نتایج تمامی انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا از جمله انتخابات سال 2016 را به‌ درستی پیش‌ بینی کرده است.»

وی افزود: «اکنون لیچمن تمرکز خود را روی چهل و پنجمین رئیس ‌جمهور آمریکا معطوف کرده است و درباره پیش‌ بینی بعدی وی نیز موضوع استیضاح ترامپ مطرح نیست بلکه دربارۀ زمان استیضاح سوالاتی وجود دارد.»

پروفسور لیچمن حتی پیش از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا نیز استیضاح وی را پیش بینی کرده بود.

لیچمن سپتامبر گذشته در مصاحبه با واشنگتن‌ پست گفته بود: «من قصد دارم یک پیشگویی دیگر بکنم. آنها نمی ‌خواهند ترامپ رئیس‌جمهور باشد چرا که او غیر قابل‌ پیش‌بینی است. آنها «مایک پنس» را دوست دارند که یک جمهوری ‌خواه محافظه‌ کار و قابل‌ کنترل است.»

این اولین بار نیست که گزارش‌ هایی درباره احتمال استیضاح و برکناری دونالد ترامپ منتشر می ‌شود. پیش از این نیز برخی از اعضای کنگره آمریکا از رایزنی‌ هایی بر سر این موضوع خبر داده بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.