نیروهای عراقی توانسته اند از زمان آغاز عملیات آزادسازی شمال بخش غربی موصل، خطوط دفاعی داعش را در حد امکان منهدم کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز گزارش داد: ارتش عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی روز جمعه و در دومین روز عملیات در جبهه جدیدی در ضلع شمال غربی مواضع داعش در غرب موصل پیشروی های چشمگیری داشته اند.

فرماندهی عملیات مشترک در بیانیه ای اعلام کرد تیپ زرهی نهم ارتش عراق و نیروهای ویژه پلیس فدرال که به عنوان «واکنش سریع» شناخته شده است، به طور کامل محله «مشرفه الثانیه» و منطقه «الکنیسه» را از داعش باز پس گرفتند.

خبر آزادی این مناطق توسط سرلشکر «عبدالامیر رشید یارالله» فرمانده عملیات «قادمون یا نینوی» نیز تائید شده است.

اوایل روز پنجشنبه، ارتش عراق و نیروهای ویژه واکنش سریع از جبهه جدید از شمال غربی موصل به سمت مشرفه الثانیه، الکنیسه و الهرمات در شمال بخش غربی این شهر پیشروی کردند.

این عملیات جدید به نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم و پلیس فدرال وزارت کشور که پیشروی هایی در جنوب بخش غربی موصل داشته اند، کمک خواهد کرد.

تروریست های داعش در حال حاضر توسط نیروهای نظامی در بخش شمالی به سمت غرب موصل محاصره شده اند. موصل قدیم نیز در این منطقه قرار دارد.

«یحیی رسول» سخنگوی نیروهای مشترک عراقی در این باره گفت: «پیشروی نیروها بسیار مطلوب است و در ساعات اولیه عملیات شاهد فروپاشی صفوف گروه تروریستی داعش بودیم. بسیاری از عناصر تروریستی داعش به هلاکت رسیدند و اگر خدا بخواهد به زودی خبر پیروزی های جدیدی را به ملت عراق خواهیم داد.»

در اواخر ژانویه امسال «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق که فرماندهی کل نیروهای مسلح را نیز برعهده داشت، از آزادی شرق موصل، و یا ساحل سمت چپ دجله پس از بیش از 100 روز جنگ با تروریست های داعش خبر داد.

در 19 فوریه العبادی از آغاز حمله به غرب موصل خبر داد.

با این حال آزادی بخش غربی موصل که کوچه های تنگ و محله های پر جمعیتی دارد، به نظر می رسد چالش های بزرگ تری برای نیروهای عراقی ایجاد کرده باشد.

موصل در 400 کیلومتری شمال شهر «بغداد» پایتخت عراق، از ژوئن 2014 تحت اشغال داعش بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.