با تشدید تنش ها در شبه جزیره کره، ژاپن هم برای همراهی با کشتی آمریکایی ناو جنگی به منطقه اعزام کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد بزرگترین ناو جنگی ژاپن برای حمایت از کشتی های نظامی آمریکایی امروز دوشنبه بندر ژاپنی را ترک کرد و به ماموریت اعزام شد.

ژاپن تلاش می کند تا نقش نظامی خود را در تنش در شبه جزیره کره افزایش دهد.

ناو هلیکوپتربر ژاپنی «ایزومو» امروز دوشنبه بندر «یوکوسوکا» در نزدیکی شهر «توکیو» را به مقصد آب های شبه جزیره کره ترک کرد؛ ماموریتی که به ارتش ژاپن اجازه ایفای نقش بیشتری در فعالیت های خارج از کشور را می دهد.

گفته می شود این ناو برای پشتیبانی کشتی آمریکایی اعزام شده که وظیفه سوخت رسانی به ناوگان آمریکایی را دارد.

ناوگان آمریکا شامل ناوگروه جنگی «کارل وینسون» آمریکا است که به شبه جزیره کره اعزام شده است.

این اقدام در حالی صورت گرفته است که تنش در شبه جزیره کره و در میان فعالیت های موشکی کره شمالی افزایش یافته است.

کره شمالی تهدید کرده است که ناوگروه جنگی آمریکایی و همچنین یک زیردریایی این کشور در منطقه را غرق می‌ کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پیشتر تاکید کرده بود که کشورش آماده است تا مقابل تهدیدات هسته‌ ای کره شمالی به تنهایی وارد عمل شود.

ترامپ روز یکشنبه در گفت ‌و گویی تلویزیونی با شبکه «سی بی اس» آمریکا گفت که علاوه بر آمریکا، رئیس جمهور چین هم از یک آزمایش هسته ای دیگر کره شمالی ناراحت می ‌شود.

او درباره احتمال حمله نظامی به کره‌ شمالی گفت که باید منتظر بود.

رئیس جمهور آمریکا در عین حال به «شینزو آبه» نخست ‌وزیر ژاپن اطمینان داده است که آمریکا در کنار این کشور و کره‌ جنوبی در مقابل تهدیدات کره شمالی خواهد ایستاد.

مقامات کاخ سفید نیز گفته اند که آمریکا توان نظامی این کشور را برای دفاع از متحدان خود در آسیای شرقی در مقابل کره شمالی افزایش می ‌دهد.

این اقدام، اولین ماموریت ارتش ژاپن پس از ایجاد تغییرات در قوانین این کشور است که براساس آن نقش نیروی نظامی این کشور افزایش یافته است. ژاپن این تغییرات را در سال 2015 اعلام کرد.

مخالفان این تغییرات می ‌گویند که چنین اصلاحاتی مخالف قانون اساسی صلح‌ طلبانه کشور است که از پس از جنگ دوم جهانی اجرا می ‌شود.

کره جنوبی روز شنبه از تلاش ناموفق پیونگ یانگ برای انجام یک آزمایش موشکی دیگر ساعاتی پس از نشست شورای امنیت سازمان ملل خبر داده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.