تصاویر منتشر شده در رسانه های اجتماعی تجهیزات آموزشی داعش در شهر باستانی به تازگی آزاد شده در غرب موصل را نشان می دهد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری عراق نیوز، نیروهای امنیتی عراق و واحدهای بسیج مردمی سه روز پیش شهر باستانی «هترا» را از دست داعش آزاد کردند.

0000

تصاویر منتشر شده پس از آزادی این شهر که در رسانه های اجتماعی منتشر شده، موانع، طناب های گره زده شده و میله های پرشی را در مکان های مختلف این شهر نشان می دهد.

00

شهر باستانی دو هزار ساله هترا روز چهارشنبه آزاد شد.

«کریم النوری» سخنگوی بسیج مردمی عراق گفت هترا که در فهرست میراث‌ فرهنگی یونسکو قرار دارد، توسط این نیرو‌ها آزاد شد.

هترا در 290 کیلومتری شمال شهر بغداد و 150 کیلومتری جنوب غرب موصل قرار دارد اما در دوران باستان این شهر در فاصله 50 کیلومتری شمال غرب پایتخت آشور باستان واقع بود.

000

این شهر دارای معماری خاصی است که می ‌توان سه نوع تمدن ایرانی، یونانی و رومی را در آن دید. هترا یکی از معدود آثار به جا مانده از دوران اشکانی است.

داعش پس از تصرف این شهر، آثار باستانی آن را تخریب کرد.

درگیری ها میان نظامیان ارتش عراق و تروریست های داعش در بخش قدیمی موصل تشدید شده است.

شب گذشته «احمد العبیدی» یکی از فرماندهان یگان مبارزه با تروریسم نیز گفت نیروهای امنیتی در حال حاضر 50 درصد از منطقه «زنجیلی» را آزاد کردند.

هفته گذشته فرماندهی ستاد مشترک عراق اعلام کرد نیروهای عراقی حدود 70 درصد از غرب موصل را از کنترل تروریست ‌های داعش خارج کرده‌ اند.

این در حالی است که «عرفان الحیالی» وزیر دفاع عراق در جریان دیدارش از بخش‌ های شرقی موصل تاکید کرده است که نیروهای ارتش و داوطلبان مردمی این کشور در نزدیک ‌ترین زمان ممکن بقیه محله ‌های بخش غربی شهر موصل را هم آزاد خواهند کرد. وی همچنین به وجود برخی دشواری ‌ها در بخش قدیمی موصل اشاره کرد و گفت: در طرح بازپس گیری سایر مناطق باقی مانده از شهر موصل مساله حفاظت از جان غیرنظامیان و پیشبرد فوری عملیات لحاظ شده است.

در دیگر خبر، ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا از کشته شدن یک نظامی این کشور در نزدیکی شهر موصل عراق در پی انفجار یک بمب خبر داده است.

تروریست‌ ها در ژوئن 2014 کنترل شهر موصل را به دست گرفتند. آنان حملات شیمیایی متعددی را علیه غیرنظامیان و نیروهای عراقی انجام داده‌ اند.

نیروهای عراقی موفق شدند کنترل شرق موصل را پس از 100 روز مبارزه به دست بگیرند و عملیات آزادسازی غرب این شهر را آغاز کنند.

نیروهای عراقی تاکنون دستاوردهای چشمگیری علیه تروریست‌ های داعش داشته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.