با افزایش لفاظی های مقامات آمریکایی، نگرانی ها در مورد حمله آمریکا به کره شمالی افزایش یافته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه دیلی میل در گزارشی نوشت: آمریکا احتمال دست زدن به حمله پیش دستانه به کره شمالی را رد نکرده است و مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ شب گذشته هشدار داده است که وضعیت به جایی رسیده که باید کاری کرد.

«هربرت مک مستر» پس از آزمایش موشکی کره شمالی که با شکست مواجه شد، گفت که تمامی گزینه ها برای جلوگیری از وخامت اوضاع بر روی میز قرار دارد.

مذاکرات تند و آتشینی با متحدان از جمله چین برای بررسی گزینه ها در تلاش برای مقابله با تنش ها و فرونشاندن احتمال بروز جنگ هسته ای در جریان است.

اما با توجه به اعزام یک گروه ضربت نیروهای آمریکایی به شبه جزیره کره، رئیس جمهور آمریکا هیزم به آتش این تنش ها ریخته است. ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: «ارتش ما در حال بازسازی است و به سرعت قوی تر از همیشه می شود. صادقانه بگویم، ما هیچ چاره دیگری نداریم.»

در این نقشه مناطق «سینپو»، «پونیگیری»، «یونگبیون» و «تونگچانگری» به عنوان اهداف احتمالی حمله ترامپ عنوان شده است.مکان های استقرار رزمناوهای امریکایی نیز در این نقشه مشخص است.

 

ترامپ و مک مستر گفتند که امیدوارند چین همسایه خود را متقاعد کند که از تشدید بحران ممانعت به عمل آورد.

«کیم جونگ اون» قبل از آزمایش موشکی روز گذشته خود که در عرض چند ثانیه منفجر شد، در رژه نظامی در بزرگداشت یکصد و پنجمین سالروز تولد «کیم ایل سونگ» بنیانگذار جمهوری دموکراتیک خلق کره به نمایش قدرت خود پرداخت.

به گفته برخی منابع، این موشک میان برد که از یک پایگاه در منطقه «سینپو» شلیک شد، چند لحظه بعد منفجر شد. فرماندهی حوزه پاسیفیک آمریکا اعلام کرد که ابتدا فرض بر این بود که این یک موشک بالستیک هدایت شونده باشد اما این گونه نبود.

کارشناسان می گویند این یک موشک بالستیک قاره پیما نبوده که بتواند اهدافی را در سراسر جهان هدف قرار دهد.

«مایک پنس» معاون ترامپ که روز گذشته به کره جنوبی سفر کرده، کره شمالی را به «اقدامات تحریک آمیز» متهم کرده است.

وی گفت همه گزینه ها به منظور اعمال فشار بر کره شمالی برای خلاصی از تسلیحات هسته ای و برنامه موشکی این کشور بر روی میز است.

و «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس در صفحه توییتر خود نوشت: «من آزمایش موشکی کره شمالی را به شدت محکوم می کنم. آنها باید این اقدامات متخاصمانه را متوقف کنند و به قطعنامه های سازمان ملل متعهد باقی بمانند.»

مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا نیز این آزمایش موشکی را رفتاری تهدید آمیز و تحریک کننده از سوی پیونگ یانگ خوانده است.

مک مستر روز یکشنبه در شهر «کابل» پایتخت افغانستان گفت کره شمالی یک « رژیم متخاصم » است. وی همچنین گفت همه گزینه ها در مورد کره شمالی روی میز است.

وی افزود آمریکا در حال همکاری با متحدان خود و مقامات چین به منظور آماده سازی مجموعه ای از گزینه ها برای مقابله با کره شمالی است. آزمایش موشکی کره شمالی اقدامی تحریک آمیز، بی ثبات کننده و رفتاری تهدید آمیز و خطرناک است.

پکن به عنوان بزرگ ترین متحد پیونگ یانگ برای نفوذ بر همسایه خود از سوی واشنگتن بسیار تحت فشار قرار دارد.

تنش ها بین کره شمالی و آمریکا در حال حاضر به اوج خود رسیده است. مجموعه ای از رزمناوهای آمریکایی به سواحل شبه جزیره کره اعزام شده و پیونگ یانگ در واکنش به این اقدام، در رژه روز شنبه از موشک های بالستیک و حامل های موشک های بالستیک قاره پیما رونمایی کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.