با تشدید تهدیدهای واشنگتن و پیونگ یانگ علیه یکدیگر، رسانه های انگلیسی احتمال آغاز جنگ میان این دو را مطرح کرده اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه اسکای نیوز گزارش داد: کره شمالی به آمریکا هشدار داده است که به تهدیدات نظامی خود پایان دهد؛ در غیر این صورت با مقابله به مثل مواجه خواهد شد.

پیونگ یانگ در حالی این هشدار را صادر کرد که موشک های بالستکی جدید زیردریایی خود را در رژه نظامی گسترده در این شهر به نمایش گذاشته است.

امروز شنبه (15 آوریل) مصادف با هشتاد و پنجمین سالگرد تاسیس ارتش این کشور و یکصد و پنجمین سالگرد تولد «کیم ایل سونگ» بنیانگذار کره شمالی است که در تقویم این کشور از آن با نام «روز خورشید» یاد شده است و مراسم رژه نیروهای مسلح کره شمالی ساعتی پیش با حضور «کیم جونگ اون» رهبر کنونی این کشور در شهر پیونگ یانگ آغاز شده است.

دولت کره شمالی گفته آماده است در صورت افزایش تنش ها در منطقه، هر گونه حمله ای را با «حملات هسته ای به سبک خودش» تلافی کند.

چین به عنوان تنها متحد اصلی پیونگ یانگ هشدار داده است که تنش ها نباید به «مرحله غیر قابل برگشت و غیر قابل مدیریت» برسد.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین گفت: «ما از هر دو طرف می خواهیم از تحریک و تهدید یکدیگر خودداری کنند. اکنون این حس وجود دارد که هر آن ممکن است درگیری ها آغاز شود.»

او ادامه داد: «هنگامی که یک جنگ آغاز شود، نتیجه چیزی نخواهد بود مگر خسارت های متعدد. این جنگ هیچ برنده ای ندارد.»

در روز شنبه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی وارد میدان اصلی پیونگ یانگ شد که به نام پدر بزرگ اش «کیم ایل سونگ» نامگذاری شده است. در تقویم این کشور، از آن با نام «روز خورشید» یاد شده است و در مراسم رژه نیروهای مسلح کره شمالی تانک ها، سامانه های پرتاب موشک و سلاح های دیگر به نمایش گذاشته شدند.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد به نظر می رسد برخی از موشک های به نمایش گذاشته شده در این رژه شامل انواع جدیدی از موشک های بالستیک قاره پیما (ICBM) بوده باشند.

کره شمالی گفته است که موشک های قاره پیمایی ساخته که بُرد آنها به مرکز آمریکا می رسد.

سخنگوی ستاد کل ارتش خلق کره (کره شمالی) اعلام کرد: «همه حرکت های تحریک آمیز سیاسی، اقتصادی و نظامی آمریکا در قبال کره شمالی به سخت ترین اقدام متقابل ارتش و مردم کره شمالی منجر خواهد شد.»

این سخنگو ادامه داد: «سخت ترین اقدام متقابل ما در برابر آمریکا و نیروهای آن به چنان شیوه بی رحمانه ای انجام خواهد گرفت که اجازه نخواهد داد تا متجاوزان زنده بمانند.»

آمریکا هشدار داده است که سیاست «صبر استراتژیک» در قبال کره شمالی به پایان رسیده است.

چندین روزنامه انگلیسی گزارش داده اند که آمریکا و کره شمالی در «آستانه جنگ» قرار دارند.

کره شمالی تاکنون آزمایش های هسته ای متعددی انجام داده است.

«لئون پانتا» وزیر دفاع آمریکا در دوره ریاست جمهور باراک اوباما هشدار داده است که لحن ترامپ در قبال رهبر کره شمالی احتمال بروز جنگ در شمال شرق آسیا را افزایش می دهد و می تواند جان میلیون ها نفر را به خطر اندازد.

پانتا در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: «ما پتانسیل جنگ هسته ای را که می تواند جان میلیون ها نفر را بگیرد، داریم. من فکر می کنم ما باید محتاط باشیم و در چنین اقدام عجولانه ای وارد نشویم.»

«مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا در سفر 10 روزه برنامه ریزی شده آسیایی خود، روز یکشنبه به کره جنوبی سفر کرد.

در دو هفته گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تمایل خود را برای توسل به اقدامات نظامی نشان داده است. او با ادعای تلافی حمله شیمیایی سوریه، دستور داد به پایگاه هوایی این کشور در استان «حمص» حمله موشکی شود.

و در اوایل این هفته او از بمب 11 تنی موسوم به «مادر بمب ها» در افغانستان استفاده کرد.

باید دید این اقدامات ترامپ تا چه زمانی ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.