توییت های جنون آمیز ترامپ گرچه آمریکایی ها را به تمسخر و خنده وا می دارد، اما با گذر زمان در حال سوق دادن این کشور در مسیر هشدار دهنده ای است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه سی ان ان در گزارشی نوشت: این هفته بسیاری از ما به طوفان توییتری که دونالد ترامپ علیه «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق به راه انداخت و وی را به استراق سمع تلفن خود در طول مبارزات انتخاباتی متهم کرد، خندیدیم. آن طور که در رسانه ها به طور گسترده ای اشاره شد، ترامپ برای ادعای مضحک خود هیچ ادله و شواهدی نیاورد.

به زودی این ادعا به موضوعی برای تمسخر ترامپ تبدیل شد. «مایکل چی» در برنامه همان شب (شنبه)، این موضوع را به سخره گرفت و در نقل قولی ادعایی از «ایوانکا ترامپ» دختر رئیس جمهور گفت: «امروز صبح پدربزرگ از فرصت نبودن پرستارش استفاده کرد و بار دیگر به توییتر دسترسی پیدا کرد!»

آنچه که ذهن ما را مشغول کرده این است که بعدا چه خواهد شد: آیا ترامپ اوباما را به قتل «توپاک» خواننده آمریکایی که مرگ مشکوکی داشت، متهم خواهد کرد؟

اما فردای آن روز (یکشنبه) جوک ها به پایان رسید زیرا ترامپ از کنگره تحت کنترل جمهوری خواهان خواست تئوری توطئه وی را دنبال کند.

«شون اسپایسر» سخنگوی ترامپ در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: « ترامپ از کنگره خواسته است تا درباره برخی اقدامات دولت اوباما در جریان انتخابات ریاست جمهوری این کشور در هشتم نوامبر سال گذشته میلادی، به انجام تحقیقاتی مبادرت ورزد. وی در این درخواست مطرح کرده است که کمیته اطلاعاتی کنگره به عنوان بخشی از تحقیق و تفحص در فعالیت های روسیه؛ این موضوع را نیز بررسی کند که آیا قوه مجریه وقت این کشور در سال ۲۰۱۶ از قدرت خود سوء استفاده کرده است؟»

«درخواست» ترامپ باید ستون فقرات هر کسی را که درک درستی از عملکرد دیکتاتورها دارند، به لرزه درآورد. دیکتاتورها از دستگاه های دولتی برای حمایت از هوا و هوس خود بهره می برند. و بدتر اینکه آنها به دنبال مجازات کردن پیشینیان خود و مخالفان سیاسی هستند.

چه مدت زمان دیگر ما خواهیم شنید که ترامپ اوباما را به یک جنایت محکوم خواهد کرد.

در این نقطه، ما درک می کنیم که «ترامپ، ترامپ خواهد بود». او برای اظهار نظر در مورد همه چیز از سیاست گرفته تا فروشگاه های زنجیره ای «نوردستورم» ویژه پوشاک فروش پوشاک تولیدی «ایوانکا» در توییتر اظهارنظر خواهد کرد.

این توییت ها واقعا هیستریک بودند. آنها ما را به خنده وا می دارند و در عین حال رنگ دیوانگی یا جنون دارند.

او همچنین در توییت های خود غلط املائی های بسیاری هم دارد.

در حالی که توییت وی در مورد اوباما اعتبار کمی داشت، یک ساعت بعد او با «آرنولد شوارتزنگر» در توییتر درگیری لفظی پیدا کرد. او به صحبت‌ های شوارتزنگر درباره برنامه «کارآموز» واکنش نشان داد. شوارتزنگر اعلام کرده بود در صورت درخواست، اجرای سری جدید برنامه «کارآموز» را نمی ‌پذیرد و تاکید کرد حضور دونالد ترامپ در جمع تهیه‌ کنندگان این اثر سبب افت چشمگیر مخاطبان آن شده است.

این سخنان بازیگر «ترمیناتور» چندان به مذاق ترامپ خوش نیامد و در توییتر نوشت: «آرنولد شوارتزنگر داوطلبانه از برنامه کناره ‌گیری نکرده است. او به دلیل افت شمار بینندگان برنامه اخراج شد. پایانی غمبار برای برنامه ‌ای بزرگ.»

ترامپ در واقع می خواهد ما به این باور برسیم که او بزرگترین رسوایی پس از واترگیت را کشف کرده است(منظور شنود ادعایی اوباما است)، اما طی یک ساعت موج انتقادات از وی به قدری بالا گرفت که او مجبور شد بر محبوبیت تلویزیونی آرنولد شوارتزنگر تمرکز بی مورد کند. مدتی بعد دفتر مطبوعاتی ترامپ اعلام کرد که او آخر هفته در استراحتگاه خود در ایالت «فلوریدا» با توپ کامل بازی گلف نخواهد کرد. همین؟ آیا افشاگری در مورد واترگیت حال حاضر در همین جا تمام خواهد شد؟

اگر مسئله با همین چند توییتر مسخره تمام شود، به این معنا خواهد بود که این هم جزو دروغ های ترامپ و یا تلاش وی برای منحرف کردن اذهان از رسوایی ارتباط دولت با روسیه است. ما در وضعیت هشدار دهنده ای قرار داریم.

در شواهد هشدار دهنده دیگری در روز یکشنبه، سخنگوی ترامپ اعلام کرد که دولت او همچون یک دیکتاتور حاضر به پاسخ دادن به رسانه ها در مورد ادعای ترامپ علیه اوباما نیست: «نه رئیس جمهور و نه کاخ سفید تا پایان تحقیقات به هیچ سوالی در این خصوص پاسخی نخواهند داد.»

اکنون زمان آن است که رهبران جمهوری خواه در کنگره به ما بگویند که آیا آنها تنها حصیری زیر پای برنامه های شیطانی ترامپ هستند یا آمریکایی های میهن پرستی که در برابر این دیکتاتور می ایستند؟ امید که آنها دومین مورد باشند و در مقابل اقدامات دولت ترامپ بایستند.

انتخاب جمهوری خواهان چیست؟ مردم آمریکا یا ترامپ. ما منتظر خواهیم بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.