عملیات در بخش غربی موصل در حالی در جریان است که نیروهای عراقی از چندین جبهه در حال حمله به مواضع داعش هستند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز گزارش داد: نیروهای عراقی پس از باز پس گیری فرودگاه موصل وارد بخش غربی موصل شدند؛ این در حالی است که آژانس های امداد رسانی در مورد آغاز خطرناک ترین مرحله از این عملیات با توجه به حضور صدها هزار غیرنظامی در این منطقه هشدار دادند.

نیروهای عراقی تله های انفجاری در فرودگاه موصل را خنثی کرده اند؛ این در حالی است که قرار است از این فرودگاه به عنوان مقری برای حمله به پایگاه های داعش در غرب استفاده شود.

فرماندهی نیروهای پلیس فدرال و نیروهای واکنش سریع عراق با صدور بیانیه ای اعلام کردند نیروهایشان توانسته اند با پیشروی در داخل شهر موصل، فرودگاه موصل و منطقه « الجوسق» را به طور کامل پاکسازی کنند و به نزدیکی محله الجوسق برسند و پیشروی نیروهایشان همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که نخست ‌وزیر عراق از انهدام مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه توسط جنگنده‌ های عراقی خبر داد. «حیدر العبادی» جمعه اعلام کرد به نیروی هوایی عراق دستور حمله به مواضع داعش را در خاک سوریه داده است.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد این حملات با هماهنگی دمشق صورت گرفته است.

فرماندهان عراقی پیش بینی کرده اند عملیات در غرب موصل دشوارتر از بخش شرقی آن باشد زیرا تانک ها و خودروهای زرهی نمی توانند از معابر بسیار باریک این منطقه به راحتی عبور کنند. حضور بیش از 750 هزار غیرنظامی در این بخش از موصل عملیات را با دشواری های خاصی مواجه کرده است.

«سامی العریدی» فرمانده نیروهای یگان ویژه عراق در مصاحبه با رویترز گفت: «نیروهای عراقی از چندین جبهه در حال حمله هستند. نیروهای ویژه ضدتروریسم با تروریست های داعش در محله «المامون» در جنوب غربی درگیر شدند و روز جمعه کنترل پایگاه نظامی «غزلانی» را در اختیار گرفتند.»

نیروهای پلیس فدرال و یگان نخبگان وزارت کشور عراق به عنوان نیروهای واکنش سریع نیز به سمت مناطق الجوسق  و  الدندان پیشروی کردند.

از سوی دیگر نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی) جمعه از آزاد سازی «تل الزلط» در شهر «تلعفر» در غرب موصل خبر دادند. نیروهای الحشد الشعبی پس از آزاد سازی روستای الزلط در شرق تلعفر عملیات پاکسازی این شهر از وجود تروریست های داعش را اعلام کردند.

العریدی گفت داعش نیز برای مقابله با این حملات به خودروهای بمب گذاری شده و پهپادهای حامل مواد انفجاری متوسل شده است.

100 هزار نیرو اعم از نیروهای ویژه ضدتروریسم، پلیس فدرال، بسیج مردمی و پیشمرگه های کُرد در این عملیات حضور دارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.