شمار زیادی از مخالفان رئیس جمهور آمریکا در خیابان های اطراف پارلمان انگلیس در لندن با برگزاری تظاهراتی اعتراض خود را به سفر آتی «دونالد ترامپ» به کشورشان نشان دادند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، یورو نیوز گزارش داد معترضان به سفر رئیس جمهور امریکا به انگلیس در اطراف پارلمان لندن تجمع کردند.

شرکت کنندگان در تظاهرات با در دست داشتن پلاکاردهای رنگی پیش از ساعت 16 در میدان پارلمان این کشور تجمع کردند.

«دیان ابوت» وزیر کشور دولت در سایه در جمع معترضان سخنرانی کرد.

این تظاهرات در شرایطی برگزار شد که نمایندگان انگلیس درباره طرح سفر آتی ترامپ به کشورشان در حال بحث و تبادل نظر هستند.

بحث ها در پارلمان انگلیس درباره سفر آتی ترامپ به لندن صورت گرفت کاملا نمادین بود چرا که نمایندگان پارلمان انگلیس این امکان را ندارند که با رای مخالف خود دولت را در خصوص سفر ترامپ مجبور به عقب نشینی کنند.

دولت انگلیس از دونالد ترامپ دعوت کرده است در سال کنونی میلادی به انگلیس سفر کند. «ترزا می» نخست وزیر انگلیس که قرار است مارس آینده رسما روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را فعال کند، تلاش می کند با آوردن ترامپ به لندن روابط خاصی را که به گفته وی میان لندن و واشنگتن وجود دارد، به همه نشان دهد و  به این ترتیب شرایط را برای انعقاد یک توافق نامه تجاری دوجانبه با آمریکا فراهم گرداند.

طرح سفر آتی ترامپ به انگلیس مخالفان رئیس جمهور آمریکا را بر آن داشته است تا با تهیه طوماری خواستار آن شوند که سفر ترامپ به انگلیس دولتی نباشد. اگر سفر آتی ترامپ به انگلیس رسمی باشد ملکه الیزابت به دردسر خواهد افتاد و مجبور خواهد شد به افتخار مهمان خارجی خود ضیافت شام برپا کند.

علاوه بر این، طبق یک سنت دیرینه رهبران کشورهای خارجی که به انگلیس سفر می کنند در پارلمان این کشور حضور می یابند و سخنرانی می کنند. اما ترامپ که قرار است امسال به دعوت ترزا می به لندن سفر کند، شاید به علت مخالفت های شدید فرصت سخنرانی در پارلمان را پیدا نکند.

برخی منابع در انگلیس پیشنهاد کرده اند سفر رئیس جمهور آمریکا به انگلیس در زمانی که پارلمان نشست برگزار نمی کند، می تواند راه حل این مشکل باشد. به همین علت برخی رسانه های انگلیس اعلام کرده اند ممکن است سفر آتی ترامپ به انگلیس اواخر ماه اوت یا اوایل ماه سپتامبر بین روزهای پنجشنبه تا یکشنبه برنامه ریزی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.