رئیس جمهور روسیه در دیدار قریب الوقوع خود با رئیس جمهور جدید آمریکا، به وی خاطرنشان خواهد کرد که ایران در جنگ علیه تروریسم نقش حیاتی ایفا می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه راشاتودی در مطلبی به قلم «شرماین نروانی» تحلیلگر خاورمیانه نوشت: تحریم های آمریکا علیه ایران بی نتیجه هستند و جنگ مستقیم نیز محتمل به نظر نمی رسد، اما رویکرد دولت جدید آمریکا در قبال ایران در دیدار پیش روی «ولادیمیر پوتین» و «دونالد ترامپ» روسای جمهور روسیه و آمریکا می تواند تغییر یابد.

خاورمیانه همیشه در بهترین زمان ها غیر قابل پیش بینی به نظر می رسد. در حال حاضر با توجه به هرج و مرج کنونی در سراسر جهان، حتی پیش بینی ها سخت تر از قبل شده است. اگر ما با بازیگران عاقل در یک وضعیت عاقلانه به تعامل بپردازیم، به استدلال های عقلانی دست خواهیم یافت. من تعجب می کنم که آمریکا چگونه ایران به طور مستقیم با ایران درگیر شود. قرار نیست تحریم های بیشتر رفتار ایران را تغییر دهد، و تهدید نیز به نظر نمی رسد تفاوتی ایجاد کند. زمانی که ایران در ماه ژانویه آزمایش موشکی انجام داد، با تهدیدات ایران عقب نشینی نکرد و در واقع بار دیگر در در روز چهارشنبه هفته گذشته، آزمایش مشابهی را تجربه کرد. جنگ مستقیم به هیچ وجه محتمل به نظر نمی رسد. درگیری نظامی با ایران پیامدهای ناخواسته ای برای آمریکا به دنبال خواهد داشت که آمریکا در هیچ جنگی در دهه های اخیر با چنین پیامدهایی مواجه نشده است. حتی در مورد توافق هسته ای که ترامپ وعده داده بود از آن خارج شود، به نظر می رسد اوضاع معکوس شده باشد. پوتین هم در دیدار قریب الوقوع خود با ترامپ این موضوع را به وی گوشزد خواهد کرد و اولویت های خود در خاورمیانه به ویژه سوریه را مطرح خواهد کرد و تاکید خواهد کرد که ایران در جنگ علیه تروریسم نقش حیاتی ایفا می کند.

ترامپ در دوره تبلیغات انتخاباتی خود وعده داده بود که در امور دیگر کشورها دخالت نخواهد کرد اما رویکرد کنونی وی همه را گیج کرده است.

ایرانیان نیز مانند آمریکایی ها نمی دانند دونالد ترامپ دقیقا چه می خواهد. در دوره تبلیغات انتخاباتی به نظر نمی رسید که او ایران را در اولویت خود قرار داده باشد. اولویت های وی در آن زمان داعش، ناتو و ایحاد روابط حسنه با روسیه عنوان شده بود. تهدیدات علیه ایران به یکباره مطرح شد و بسیاری از بازیگران بزرگ در صحنه بین المللی را نگران کرد.

همان طور که ما در راهپیمایی اخیر در 22 بهمن در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در این کشور مشاهده کردیم، ایرانیان همچنان در انتظار رویکرد ترامپ هستند. آنها در این راهپیمایی علاوه بر پرچم و پلاکاردهای ایران، تصاویر منفی مختلفی از دونالد ترامپ و پرچم آمریکا نیز در دست داشتند که خشم آنها را از اقدامات اخیر ترامپ نشان می داد.

دولت ترامپ در روزهای نخست موضع گیری های سرسختانه ای داشته اما باید منتظر ماند و دید رویکردهای بعدی وی در قبال ایران چه خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.