اکنون زمان آن است که اعضای کنگره روند استیضاح را به جریان بیندازند و به همین منظور یک عضو مصمم مجلس آمریکا باید روند معرفی قطعنامه ای برای استیضاح ترامپ را رهبری کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه هیل که اخبار مربوط به کنگره را منتشر می کند، در گزارشی به قلم «نورمن سولومون» فعال و روزنامه نگار آمریکایی نوشت: بسیاری از مردم مشتاق استیضاح دونالد ترامپ هستند. نظرسنجی این هفته نشان داد که 40 درصد از آمریکایی ها در حال حاضر از استیضاح او «پشتیبانی» می کنند، و همان نظر سنجی نشان داد 12 درصد در این خصوص هنوز اطمینان ندارند.

ترامپ از آغاز ریاست جمهوری خود به شکلی در حال نقض قانون اساسی آمریکا است که ما قبلا مشاهده نکرده بودیم و تحمل آن را نیز نداریم. اکنون زمان آن است که اعضای کنگره روند استیضاح را به جریان بیندازند.

قانون اساسی آمریکا تصریح می کند که برای شروع فرآیند استیضاح، یک سند و یا قطعنامه باید در مجلس نمایندگان معرفی شود. چنین حرکتی از همان روز سوگند یاد کردن دونالد ترامپ قابل اجرا بود.

همانطور که در وب سایت ImpeachDonaldTrumpNow.org به شکل مستند قابل مشاهده است، در حال حاضر بیش از 600 هزار نفر دادخواست استیضاح ترامپ را امضا کرده اند؛ در حالی که رئیس جمهور همچنان در حال نقض دو ماده از قانون اساسی است. یکی اینکه دریافت هر گونه هدیه یا مزایای از دولت های خارجی را ممنوع کرده، و دیگری نیز دریافت همان هدیه یا مزایا را از خود دولت و یا هر ایالت دیگری ممنوع کرده است.

در حال حاضر یک عضو فعال در زمینه استیضاح ترامپ، مجلس باید روند معرفی قطعنامه ای برای استیضاح ترامپ را رهبری کند. این فرایند لزوما ضروری، اما دشوار است.

«جان دین» مشاور سابق کاخ سفید طی سال های 1970 تا 1973 و در دوره ریاست جمهوری «نیکسون» به مجله آتلانتیک گفت: «من فکر نمی کنم ریچارد نیکسون حتی به سطح فسادی که ما در حال حاضر در مورد ترامپ می بینیم، نزدیک هم شده باشد.»

از زمان مصاحبه جان دین با آتلانتیک در سه هفته گذشته، ما به اطلاعات بیشتری در مورد فساد خلاف قانون اساسی ترامپ به عنوان رئیس جمهور دست یافته ایم. این مسئله که ترامپ در حال نقض آشکار قانون اساسی است زمانی قوت گرفت که خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داد: «اسناد جدید تایید می کند که رئیس جمهور دونالد ترامپ ارتباط مستقیم خود را با منافع تجاری اش و از طریق یکی از پسرانش و همچنین یک مدیر اجرایی قدیمی سازمان ترامپ حفظ کرده است.»

آسوشیتدپرس همچنین گزارش داد: «ترامپ تنها ذینفع «تراست» (The Donald J Trump Revocable Trust) که با شماره امنیت اجتماعی دونالد ترامپ به عنوان شماره هویتی مالیات ‌دهنده ثبت شده، است. و تراست مذکور چند روز پیش از مراسم تحلیف ترامپ اصلاح شده و بر اساس اصلاحات جدید هر زمانی که متولیان آن اراده کنند مفاد توافق تغییر کرده و یا حذف می‌شود.»

اعضای کنگره باید با استناد به دو ماده روشن در قانون اساسی روند استیضاح را شروع کنند.

علاوه بر این، کمیته تحقیق استیضاح مجلس نیز باید بررسی کند که آیا ترامپ قانون توقف تجارت (موسوم به قانون استاک) را رعایت کرده است یا خیر. یکی از معدود قوانین اخلاقی فدرال آمریکا که به طور خاص شامل رئیس جمهور می شود (قانون استاک)، رئیس جمهور را از (1) استفاده از اطلاعات غیر عمومی برای سود شخصی، و از (2) نفوذ موثر عمدی بر تصمیم اشتغال و یا اقدام یک نهاد خصوصی صرفا بر اساس وابستگی سیاسی حزبی منع می کند.

یک آزمون بسیار مهم برای دموکراسی این است که آیا مردم در جایگاه های عالی می توانند با مصونیت از مجازات، قانون را نقض کنند؟ بزرگترین خطر برای دموکراسی در آمریکا، عدم کنترل توانایی رئیس جمهور برای نقض قانون اساسی است. اجازه دهید کارمان را آغاز کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.