ترامپ خود را حامی جنگ با «تروریسم تندروها» معرفی کرده، اما اقدامات و اظهارات وی در حال گسترش طاعونی است که بسیار خطرناک است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: چه چیزی حملات در شهر «کبک» کانادا و شهر «چارلستون» ایالت «کارولینای جنوبی» آمریکا را به یکدیگر مرتبط می کند. در چارلستون 9 نفر از کسانی که برای عبادت به کلیسا رفته بودند، قتل عام شدند. پس از آن شش کانادایی در مسجدی در کبک به ضرب گلوله کشته شدند.

 «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا می تواند تمام مسلمانانی را که می خواهد، ممنوع السفر کند؛ «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا هم می تواند تمام پناهندگانی را که دوست دارد، پذیرا باشد. اما حقیقت این است که تروریست های ناسیونالیست سفید پوست به اندازه همتایان افراطی شان برای جامعه متمدن تهدید به شمار می روند.

«توماس مایر» در حالی «جو کاکس» نماینده مجلس عوام انگلیس را کشت که وی در حال تبلیغ برای ماندن در اتحادیه اروپا بود. مایر در حالی که به طرز وحشیانه ای به نماینده مجلس انگلیس و مادر دو کودک حمله کرد که فریاد می زد، «اول، انگلیس».

«دیلان روف» مهاجم و تیرانداز کلیسای چارلستون در تلاش برای شعله ‌ور کردن آتش جنگ بین سفید پوستان و سیاه پوستان به سمت 70 نفر از سیاه پوستان حاضر در این کلیسا شلیک کرد.

گفته شده است «الکساندر بیسونت» که متهم به شش فقره قتل در یک مسجد کبک شده است، به دلیل توهین های آنلاین مکرر خود را در مورد مهاجرت و تحسین دیدگاه های «مارین لوپن» رهبر راست افراطی جبهه ملی فرانسه به خوبی در گروه های حامی مهاجران شناخته شده است.

میر و روف هر دو این جنایات خود را از «جوامع آنلاین نفرت و خشونت» الهام گرفته اند. بیسونت هم ممکن است همینطور بوده باشد.

«پریمو لوی» نویسنده ایتالیایی تشخیص داده بود که چه چیزی این مردان را به هم متصل می کند و اینکه در فرهنگ ما چه اتفاق می افتد. او بیش از دو دهه پس از ترک اردوگاه های کار اجباری نازی ها نوشت: «طاعون تمام شده است اما گسترش عفونت های ناشی از آن ادامه دارد و انکار این امر می تواند احمقانه باشد.» ممکن است درخواست کردن از کاخ سفید برای توجه به نظرات پریمو لوی درخواست بزرگی باشد.

اگر ما می خواهیم کسانی را که به نام دین و نژاد دیگران را می کشند شکست دهیم، باید از پیوستن به جنگ های مذهبی و نژادی آنها اجتناب ورزیم.

اکنون زمان هیزم ریختن در آتش تعصبات نیست و همان طور که «فیلیپ کوئیلارد» فرماندار کبک توضیح داد: «ما در جهانی زندگی می کنیم که مردم بیش از اتحاد، تمایل به چند دستگی دارند. کشور ما، کانادا، باید همچنان از تعصبات به دور بماند.»

بردباری هنوز هم در آمریکا کورسوهایی دارد. پس از اینکه یک مسجد این کشور به طرز مرموزی به آتش کشیده شد، یک اجتماع کوچک اسلامی در شهر «ویکتوریا» ایالت «تگزاس» برای بازسازی آن به صورت آنلاین بیش از 900 هزار دلار جمع آوری کرد. موسس این مسجد گفت کلیساهای محلی فضایی را برای اختصاص به اقامه نماز به آنها پیشنهاد داده است.

اینها افرادی هستند که ترامپ در کنار معترضانی که در خیابان های شهرهای آمریکا تجمع کرده اند، باید به آنها توجه کند.

اما اگر او به خواسته های این افراد گوش فرا ندهد، ممکن است به بارز ترین سلف خود گوش دهد: نام او «جورج والاس» است.

ترامپ ممکن است با بدنام کردن مکزیکی ها و مسلمانان کار خود را آغاز کرده باشد، و ممکن است به همان شیوه ریاست جمهوری خود را آغاز کند. اما جورج والاس با لحن مشابه و در اواخر عمر خود، تبعیض نژادی را کنار گذاشت و از آمریکایی های آفریقایی تبار طلب بخشش کرد.

ترامپ می تواند با رهبری راست افراطی به دور از خشونت و محکومیت قاتلان نژادپرست ریاست جمهوری خود را بهبود بخشد. او می تواند از مسلمانان آمریکایی و از مترجم عراقی که برای 19 ساعت در فرودگاه «جی اف کندی» شهر «نیویورک» در بازداشت به سر می برد، شخصا عذرخواهی کند.

اما البته که او نمی خواهد. دونالد ترامپ بیش از حد ضعیف و بیش از حد احمق است  که بتواند فراتر از بحران فوری که ایجاد کرده را ببینید.

او چقدر احمق است؟ یکشنبه شب او با صدور یک بیانیه مطبوعاتی تاکید کرد که مسلمانان را هدف قرار نداده بلکه برای مبارزه با «تروریسم» و تامین امنیت کشورش دستور را صادر کرده است.

صبح روز بعد او مطلبی کاملا متفاوت را در توئیتر خود به اشتراک گذاشت: «این یک بخش بزرگی از کارزار انتخاباتی من بود. اگر این ممنوعیت یک هفته بعد اعلام می شد در طول این هفته بسیاری از «بدها» به کشور ما هجوم می آوردند. بسیاری از بدها در آن کشورها هستند.»

او با این کلمات کودکانه به معنای واقعی کلمه هیچ حسی ایجاد نکرد: «وی با ممنوع کردن مسلمانان اکنون معتقد است که افراد بد را با چنین فرمانی شوکه کرده است.»

یک هفته پس از آغاز ریاست جمهور ترامپ، این فرمان منبع عفونی است که به سرعت در حال گسترش است: بزدلی بی پایان تحت نقاب عشق به کشور و وفاداری به یک ایده.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.