پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

انتقاد تند فرید زکریا از فرمان ضدمهاجرتی؛

مسلمانان قربانی «ژست» ریاست جمهوری ترامپ می شوند

فرید زکریا نیز به جمع منتقدان متعدد فرمان اجرایی ترامپ برای ممنوعیت سفر اتباع هفت کشور به آمریکا پیوست.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از شبکه سی ان ان، «فرید زکریا» نویسنده و خبرنگار آمریکایی و مجری شبکه سی ان ان در برنامه خود تحت عنوان «جی پی اس»  انتقادهای تندی به فرمان ترامپ مبنی بر ممنوعیت سفر اتباع هفت کشور مطرح کرد و پناهندگان و اتباع خارجی را آسیب پذیران این اقدام ترامپ دانست.

وی با اشاره به درخواست ترامپ در این خصوص که وزارت امنیت داخلی و وزارت خارجه باید در سه ماه آینده اطلاعات و گزارش هایی را در مورد تعداد تروریست های خارجی(!) در این هفت کشور ارائه کنند، گفت: «اجازه دهید من از اختصاص بودجه بی مورد برای انجام این تحقیق جلوگیری کنم و همین حالا آماری را در این خصوص ارائه کنم.»

او به مطالعات موسسه کاتو به عنوان یک اتاق فکر محافظه کار اشاره کرد که نشان می داد چه تعداد از شهروندان هفت کشور طی سال های 1975 تا 2015 آمریکایی ها را کشته اند.

زکریا گفت: «عراق - صفر، ایران صفر، سوریه - صفر، یمن - صفر، لیبی - صفر، سومالی - صفر، سودان – صفر.»

زکریا در مورد چگونگی انتخاب این کشورها گفت: «این انتخاب شاید در ابتدا «واقعا مرموز» به نظر برسد اما نکته در واقع اینجا است که هیچ یک از کشورهای با اکثریت مسلمان که ترامپ در آنجا دارای ملک و هتل است، در این فهرست جای ندارند.»

زکریا گفت: «هیچ پایه و اساس منطقی برای این ممنوعیت وجود ندارد. اما با در نظر گرفتن مشخصه فعالیت های ترامپ می توان این موضوع را توضیح داد: «بهره برداری از ترس».

زکریا گفت: «ترامپ از تبلیغات انتخاباتی گرفته تا صحبت از تجاوزگران مکزیکی، همیشه از ترس دم می زند.»

زکریا گفت: «ترامپ برای معرفی کردن خود به عنوان محافظ کشور، به مجازات مردان عادی، زنان و کودکانی که در حال فرار از تروریسم و ​​خشونت هستند متوسل شده است. این افراد قربانی ژست ترامپ هستند.»

زکریا گفت: «این دستور اجرایی ترامپ، وجهه آمریکا را در جهان نابود کرد. دونالد ترامپ به نظر می رسد تنها می خواهد چراغ مجسمه آزادی را خاموش کند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.