در حالی که آمریکایی ها تظاهرات می کنند و یک میلیون انگلیسی برای جلوگیری از سفر رسمی ترامپ به انگلیس طومار امضا می کنند، آرامش بر پایتخت های عربی و بیشتر پایتخت های اسلامی به استثنای ایران و عراق حاکم است.

 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم در سرمقاله خود به قلم «عبدالباری عطوان» نوشت:بیش از یک میلیون انگلیسی طوماری را امضا کردند که از «ترزا می» نخست وزیر انگلیس می خواهد که دعوتش از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا برای سفر به انگلیس را لغو کند، آن هم در حالی که اتحادیه اروپا وی را به دلایل سیاست های نژادپرستانه اش علیه مسلمانان و دستورهایش برای جلوگیری از ورود شهروندان هفت کشور اسلامی به آمریکا، خطری برای خود می داند.

خانم می این امضا ها را نادیده گرفت و گفت که وی از سفر ترامپ به انگلیس استقبال می کند؛ امری که باعث وقوع اعتراض هایی علیه دولت در لندن  علاوه بر شهرهای مختلف انگلیس، می شود. معترضانی که «صدیق خان» شهردار لندن نیز به آنها پیوسته است.

«جرمی کوربن»رهبر حزب کارگر مخالف که تظاهرات علیه جنگ در عراق را رهبری کرد و از حقوق ملت فلسطین در برابر اشغالگری اسرائیل حمایت کرد، خواستار جلوگیری از هر گونه سفر رسمی ترامپ به انگلیس شد مگر آن که دستورات نژادپرستانه اش علیه مسلمانان را لغو کند.

آن چه این موضع گیری مردمی انگلیس در مخالفت با نژادپرستی آمریکا و ممنوعیت ورود مسلمانان را تقویت می کند، بیانیه صادر شده توسط سازمان ملل است که این دستورات آمریکایی را«بسیار بد» و مخالف با حقوق بشر توصیف کرد. علاوه بر آن، تظاهرات گسترده ای که در ایالات های مختلف آمرکیا علیه رئیس جمهوری جدید و سیاست هایش و آغاز فعالیت شماری از سازمان حقوق بشر آمریکا برای برای ارائه شکایت در دادگاه های آمریکایی به منظور لغو ممنوعیت ورود مسلمانان، موضع مردمی انگلیس را تقویت می کند.

جالب این جاست که در حالی که آمریکایی ها تظاهرات می کنند و یک میلیون انگلیسی برای جلوگیری از سفر رسمی ترامپ به انگلیس طومار امضا می کنند، آرامش بر پایتخت های عربی  و بیشتر پایتخت های اسلامی به استثنای ایران و عراق حاکم است. ایران و عراق خواستار مقابله به مثل و رفتار مشابه با شهروندان آمریکایی شدند لیکن هیچ واکنشی در پایتخت های عربی و اسلامی به جز این دو کشور که نشان دهنده خشم یک میلیارد و نیم مسلمان و عرب است که این نژادپرستی آنها را هدف قرار داده و اتهام تروریسم را به آنها می  چسباند، صادر نشده است.

خانم می در مخالفتش با درخواست های مردمی روزافزون برای لغو سفر رئیس جمهور نژادپرست آمریکا به کشورش به زمان دل خوش کرده است لیکن این دلخوشی اش محکوم به شکست است زیرا مردم انگلیس یا درصد بیشتری از این مردم وقتی با این سیاست های نژادپرستانه مخالفت می کنند به خوبی می دانند که چنین سیاست های به نفع افراطگرایی و تروریسم است و نیز به طور کلی با ارزش های عدالت ، دموکراسی و میثاق جهانی حقوق بشر در تناقض است.

این رئیس جمهور نژادپرست در انگلیس یا هیچ کشور دیگری نباید مورد استقبال قرار گیرد زیرا مهمات قوی به گروه های تروریستی می دهد که مدعی است با آنها مبارزه می کند و این قوانین و تدابیر را برای جلوگیری از رسیدن شان به ایالات متحده صادر کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.