اسلام به موضوعی تبدیل شده که ترامپ و کابینه اش بر آن متمرکز شده اند و آن را به سمت برخورد تمدن ها و جنگ جهانی سوق می دهند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه صباح ترکیه در گزارشی نوشت: در حالی که تنها چند روز از آغاز به کار دولت «دونالد ترامپ» می گذرد، دولت جدید آمریکا ضدیت با اسلام را در راس اقدام های خود قرار داده است. ترامپ در سخنرانی مراسم تحلیف خود به این موضوع اشاره داشت و گفت: «ما اتحادهای قدیمی را تقویت می کنیم و اتحادهای جدیدی را شکل می دهیم و جهان متمدن را در برابر تروریسم رادیکال اسلامی متحد می کنیم تا آن را به طور کامل از روی زمین ریشه کن کنیم.» دولت آمریکا این تغییر را به مجموعه ای از سیاست ها تعبیر خواهد کرد که مسلمانان را به عنوان یک گروه داخلی و بین المللی هدف قرار خواهد داد. این تغییر به چه معنی است و مهمتر از آن اینکه چه پیامدهایی برای مسلمانان آمریکا و مسلمانان در سراسر جهان خواهد داشت؟

کلمات مهم هستند و استفاده از عنوان «اسلامی» اتفاقی نیست و هدف از آن، ایجاد یک ارتباط علیتی بین اسلام و تروریسم است. در اینجا به جای «رادیکال» و یا «تروریسم» بیشتر تاکید بر بخش «اسلامی» این موضوع است زیرا این دو واژه بازیگران بسیاری را در بر می گیرد و به مسلمانان محدود نمی شود. در صنعت اسلام هراسی، اسلام هدف اصلی است، و تاکیدها در تمامی مراحل، به منظور جلب یک شبکه گسترده تر صورت می گیرد که می تواند به برخورد تمدن ها اعتبار دهد. اسلام به عنوان یک نقطه کانونی از حملات، یک موضوع کلیدی ایدئولوژیک دارد که برخورد طرفداران تمدن و دایره سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و مذهبی را که در آن فعالیت می کنند، به هم متصل می کند.

در واقع طرفداران برخورد تمدن ها خواستار اعمال یک استراتژی نظامی در مقابل جهان اسلام هستند. نظریه پردازی در مورد این رویارویی برای دستیابی به نتایج مورد نیاز کافی نیست، در نتیجه اسلام ستیزان طی یک دوره 15 ساله تلاش می کنند تا ملزومات را وارد مرکز دایره سیاستگذاری کنند.

ترامپ هم در موارد متعددی در طول مبارزات انتخاباتی و در تلویزیون این زمینه ها را ایجاد کرد و خواستار ممنوعیت کامل ورود مسلمانان به خاک آمریکا شد. ترامپ در یکی از مصاحبه های خود ادعا کرد که «اسلام از ما متنفر است» و «ما با اسلام در جنگ هستیم.» وی زمانی که توسط روزنامه نگاران بر سر موضوع ممنوعیت مسلمانان تحت فشار قرار گفت، بحث اسلام رادیکال را مطرح کرد و سپس خواستار نظارت شدید بر مهاجران و پناهندگان از جهان اسلام شد. ترامپ ادامه داد: «این رادیکال است، اما تعریف آن بسیار سخت است. تفکیک آنها از هم نیز کار بسیار سختی است. زیرا شمار نمی دانید چی به چی است...» بنابراین آنچه که به اسلام مرتبط می شود، اتفاقی نیست و منعکس کننده تضاد عمیق و خصومتی است که توسط حلقه درونی مشاوران و کابینه ترامپ به اشتراک گذاشته شده است. مهم است به همه یادآوری کنیم که این برخورد تمدن ها اکنون توسط کابینه ترامپ و در آزمایشگاهی به نام «جهان اسلام» در حال آزمایش است.

اسلام به موضوعی تبدیل شده که ترامپ و کابینه اش بر آن متمرکز شده اند. اسلام به مشکل همه جانبه ای تبدیل شده که تمدن غربی را تهدید و تضعیف می کند. ترامپ و حربه مخرب برخورد تمدن های او در مسیر دست کاری حافظه های تاریخی آن هم به شکلی است که به یک جنگ جهانی منتهی شود. از بین بردن جهان برای اثبات یک فرضیه جاهلانه  برای بشریت بسیار گران تمام خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.