اقدام رئیس جمهور جدید آمریکا در ممنوعیت سفر اتباع هفت کشور به آمریکا، معترضان را به فرودگاه های این کشور کشاند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روزنامه یو اس ای تودی، در حالی که یک روز از امضای قانون اجرایی دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور به خاک آمریکا می گذرد، گروهی از مردم آمریکا در اعتراض به این سیاست رئیس جمهور جدید در فرودگاه های این کشور تجمع کردند، که بزرگترین تجمع، در فرودگاه «جان اف کندی» در شهر «نیویورک» دیده شد.

معترضان در این فرودگاه که شمار آنها بیش از هزار نفر برآورد شده است، پلاکاردهایی با مضمون «ممنوعیت نه، دیوار نه»، «این راه مقابله با داعش نیست»، «ترامپ تروریست است»،«نافرمانی کنید! این قانون اشتباه است»، «بگذارید آنها وارد آمریکا شوند»، «مسیحیان مخالف ممنوعیت ورود مسلمانان هستند» و ... در دست داشتند.

بلافاصله پس از امضای ترامپ و در راستای اجرای این قانون، تمامی مسافرینی که از کشورهای اعلام شده وارد فرودگاه های آمریکا شدند، بازداشت شده و سایر افرادی که از پیش از این بلیط تهیه و قصد سفر به آمریکا را داشتند، از سوار شدن به هواپیما منع شدند.

دونالد ترامپ پیش از پیروزی در انتخابات و در دوره رقابت های انتخاباتی خود نیز از اجرای این سیاست در دولتش خبر داده بود. وی فرمان مذکور را «حفاظت از آمریکا در برابر تهدیدات تروریستی» نامیده است.

تجمعاتی نیز در فرودگاه بین المللی شهر «سان فرانسیسکو»، فرودگاه بین المللی شهر «لس آنجلس»، فرودگاه «فورث ورث» شهر «دالاس» و فرودگاه «سنت پال» شهر «مینیاپولیس» صورت گرفت.

اعتراضات دیگری در دیگر فرودگاه های آمریکا برای امشب برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.