به دنبال آزادسازی کامل شرق موصل در عراق شمار زیادی از ساکنان به خانه و کاشانه خود بازگشته اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال آزادسازی کامل شرق شهر «موصل» در عراق تعداد زیادی از ساکنان این شهر به منازل خود بازگشته و مدارس نیز بازگشایی شده اند.

نیروهای عراقی بعد از گذشت بیش از سه ماه از آغاز عملیات آزادسازی موصل، به تازگی بخش شرقی این شهر را به طور کامل آزاد کردند و پیشروی در دیگر بخش ها، ادامه دارد.

بر اساس آمار سازمان ملل، بیش از 180 هزار نفر از شهروندان موصل از زمان آغاز این عملیات مجبور به ترک خانه های خود شده بودند، اما تاکنون دست کم 22 هزار نفر از آنها به خانه هایشان در موصل بازگشته اند.

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز روز گذشته از بازگشت بیش از 16 هزار دانش آموز موصلی به کلاس های درس خبر داد. یونیسف اعلام کرد که روز یکشنبه 30 مدرسه در شرق موصل بازگشایی شد.

نیروهای عراقی که شرق موصل را به طور کامل آزاد کرده اند، برای ورود به غرب که عملیات در آنجا پیچیده تر خواهد بود، آمده می شوند.

عملیات آزادسازی موصل 17 اکتبر با فرمان «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق و مشارکت حدود 100 هزار نیروی عراقی، اعم از ارتش و نیروهای بسیج مردمی و پیشمرگه های کُرد آغاز شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.