برخی از وسایلی که گفته می شود متعلق به هواپیمای پرواز 370 مالزی است، توسط یک فعال استرالیایی به نمایش گذاشته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روزنامه دیلی میل، 20 مورد از متعلقات مسافران پرواز ام ‌اچ 370  مالزی در منزل «شریل کین» یک فعال استرالیایی در غرب این کشور به نمایش گذاشته شد.

 

کین 52 ساله، با «بلاین گیبسون» یکی از بازپرس های مسئول رسیدگی به پرونده  ام ‌اچ 370 همکاری می کند و در جستجوی هر سر نخی است که بتواند به کشف راز ناپدید شدن مرموز هواپیمای مالزی در مارس 204 منتهی شود.

در میان اقلام کشف شده، یک لنگه صندل است که پای زنی بوده که تصویر وی در فرودگاه  کوآلالامپور پیش از این پرواز توسط شبکه «سی سی تی وی» چین پخش شده بود.

کین می گوید: «این لنگه کفش متعلق به «سیندرلا» است. بنابراین شکی نیست که این اقلام متعلق به مسافران هواپیمای ام اچ 370 است.»

کین به دیلی میل گفت: «این وسایل که همگی در مسیر ساحل «ریاک» در ماداگاسکار کشف شده اند، دیگر می توانند متعلق به کجا باشند؟»

وی که ریاست گروه «حمایت از حوادث هوایی» استرالیا را بر عهده دارد، شوهرش را که خلبان بود، در یک سانحه هوایی در سال 2009 از دست داده و از آن زمان زندگی خود را وقف حمایت از خانواده های سانحه زده کرده است.

وی می گوید: «زمانی که پرواز ام اچ 370 مفقود شد، گروه های آنلاین بسیاری در تلاش برای کمک به حل این پرونده تشکیل شد. من هم به گروهی پیوستم که بلاین عضوی از آن بود و با هم در این زمینه همکاری داریم. بلاین به استرالیا آمد و سپس به دنبال وسایلی مربوط به مسافران این پرواز گشت.»

 

از میان تمامی این وسایل، لنگه صندل موجود در عکس، بیش از سایر وسایل توجه کین را به خود جلب کرده است.

قرار است این وسایل در اختیار پلیس فدرال استرالیا قرار گیرد. اما کین نگران است که به این وسایل به عنوان تکه های حیاتی از این پازل پیچیده آسیبی وارد شود.

وی گفت: «ما در حال مذاکره با خبرگزاری فرانسه هستیم تا این وسایل را در صورت امکان در اختیار این رسانه قرار دهیم. استرالیا تنها در بخشی از تحقیقات مربوط به این پرونده حضور داشته است.»

آخرین کشتی که در جستجوی پرواز 370 هواپیمایی مالزی بود، از روز دوشنبه هفته گذشته آخرین عملیات جستجوی لاشه این هواپیما را آغاز کرده است. این کشتی شهر ساحلی «فرمنتل» در استرالیا را برای انجام این مأموریت ترک کرد. این کشتی تا اوایل سال 2017 مأموریت خود را به پایان می‌ رساند.

مقامات می ‌گویند در صورت پیدا نشدن شواهد، جستجوها را به حالت تعلیق درمی ‌آورند.

چندین کشور از جمله استرالیا و چین در جستجوی بستر دریا مشارکت کرده ‌اند.

یک کشتی چینی که اوایل ماه جاری مساحتی برابر با 120 هزار کیلومتر مربع را برای یافتن بقایای هواپیما جستجو کرده بود، ماموریت خود را پایان داد و به شهر «شانگهای» بازگشت.

پرواز ام ‌اچ 370 حامل 239 مسافر و از شهر «کوالالامپور» به مقصد شهر «پکن» در حرکت بود که از رادار ناپدید شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.