پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

بنیاد فرهنگ استراتژیک روسیه در گزارشی نوشت:

چرا تیم ترامپ به جای عربستان، ایران را هدف گرفته است؟

تیم «دونالد ترامپ» در حالی علیه ایران موضع گرفته که جنایات عربستان را علیه آمریکایی ها نادیده می گیرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، بنیاد فرهنگ استراتژیک روسیه در گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: عربستان سعودی در زمینه صادرکننده بمب گذاران انتحاری در راس تمامی کشورها قرار دارد و خانواده سلطنتی آن اصلی ترین پشتیبان مالی القاعده و دیگر گروه های تروریستی در جهان است اما «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا افرادی را برای رهبری تیم امنیت ملی خود انتخاب کرده است که مدعی هستند ایران، و نه عربستان سعودی  منبع اصلی تروریسم بین المللی است.

«مایکل فلین» گزینه ترامپ برای مشاور امنیت ملی، «جیمز ماتیس» گزینه ترامپ برای وزارت دفاع، «مایک پامپئو» گزینه ریاست سیا و «دن کوتس» گزینه ریاست دستگاه امنیت ملی همگی ایران را تهدید قلمداد کرده اند.

انتصاب کوتس نشانه روشنی است که ترامپ در نظر دارد سیاست خارجی آمریکا را از روسیه به عنوان دشمن شماره یک آمریکا، به ایران تغییر دهد. او نیز همچون فلین، پامپئو و ماتیس، ایران و نه عربستان را منبع حمله 11 سپتامبر و دیگر اقدامات علیه آمریکا و اروپا می داند. (این در حالی است که در واقع القاعده عمدتا توسط خانواده سلطنتی عربستان تامین مالی می شود.)

این سیاست خارجی بر اساس فرضیات نادرست است. تمامی هواپیما ربایان 11 سپتامبر سنی های بنیادگرا، و 15 مورد از 19 مورد آنها سعودی بودند. این یک حقیقت است اما هیچ یک از اشراف آمریکایی حاضر به اذعان عمومی این قضیه نیستند، چرا که اشراف زاده های امریکایی با آل سعود و دیگر خانواده های سلطنتی متحد هستند. متحدان آمریکا القاعده و دیگر گروه ها را تامین مالی می کنند.

بنابراین، این سیاست خارجی نیست که در واقع بر تهدید تروریستی علیه آمریکا غلبه کند زیرا این تهدیدات از سوی متحدان عرب آمریکا – و نه ایران – متوجه این کشور می شود. این سیاست خارجی برای ادامه ولخرجی های نظامی آمریکا طراحی شده و برای ثروتمندان آمریکایی بسیار سودآور است.

هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد ایران و یا هر کشور اسلامی دیگری در حمله 11 سپتامبر شرکت داشته است. عاملان این حمله 100 درصد سنی و تقریبا همگی سعودی بوده اند.

تلاش ها برای تبرئه کردن سعودی ها و مزدوران آنها در این حمله بی نتیجه بوده است. این در حالی است که ایران همواره اقدامات القاعده را محکوم کرده است.

دونالد ترامپ نیز همچون سلف خود اوباما، ایران و نه عربستان سعودی را عامل تهدید می داند. ترامپ نیز همچون اوباما از اعطای مصونیت به خانواده سلطنتی عربستان در پی حمله یازده سپتامبر و تداوم حمایت مالی آنها از القاعده و دیگر گروه های تروریستی حمایت کرده است. اوباما گفته بود که اگر روسای عربستان سعودی از اتهامات یازده سپتامبر تبرئه نشوند، روسای جمهور آمریکا می توانند به شکل مشابهی توسط دیگر کشورها متهم شوند.

مردم آمریکا ریاست جمهور اوباما را تایید کرده اند بنابراین از دروغگویی های مدام او اذیت نمی شوند. در نتیجه خانواده های قربانیان یازده سپتامبر هم توسط مردم آمریکا، و هم توسط ثروتمندان آمریکایی (که در واقع توسط دولت کنترل می شوند) نادیده گرفته می شوند. ترامپ نیازی نیست نگران باشد تا زمانی که اظهارات وی همین رویه اشراف زاده ها را دنبال می کند؛ همان طور که اوباما  به طور موثر انجام داد.

شاید تنها چیزی که در مورد دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا خوب است گفته شود این است که برخلاف «هیلاری کلینتون» حریف انتخاباتی اش، او تاکیدی بر راه اندازی جنگ جهانی سوم ندارد. در واقع بر خلاف کلینتون (و اوباما)، ترامپ حداقل متعهد به غلبه بر روسیه نیست. اما هنوز هم قوانین اشرافیت در امریکا در حال حاضر تنها هدف مقابله با ایران را به جای مقابله با روسیه دنبال می کند.

اشراف زاده ها در حال حاضر با دروغ های خود بر مردم آمریکا چیره شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.