سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بر تطبیق اهداف غیرمتعهدها و شعارهای انقلاب اسلامی و امام خمینی(س) تاکید کرد.

رامین مهمانپرست در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در خصوص نسبت جنبش عدم تعهد با ماهیت اهداف انقلاب اسلامی و امام خمینی(س) گفت: اگر شعارها و اهداف جنبش عدم تعهد را با دقت بررسی کنیم، می‌بینیم که همه آنها با مجموعه شعارهای انقلاب و امام تطبیق دارد. مقابله با اشغال‌گران و سلطه‌گران و کسانی که از ابزار‌های نظامی و زور برای پایمال کردن حقوق دیگران استفاده می‌کنند و اجازه نمی‌دهند کشورهای مستقل روی پای خودشان بایستند و با تحریم‌های یکجانبه و انحصاری کردن فن‌آوری‌های نوین در میان خودشان فاصله بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه را افزایش می‌دهند، از جمله این اصول مشترک است.

وی افزود: بنابراین به هر میزان که ما بتوانیم تلاش کنیم تا در نظام حاکم بر روابط بین‌الملل عدالت، صلح و امنیت برقرار شود و زمینه توسعه کشورها فراهم شود یعنی در حال حرکت به سوی شعارهای حضرت امام و خواسته‌های ایشان نزدیک می‌شویم.

مهمانپرست تاکید کرد: ما تمام تلاش‌مان را در این راستا خواهیم کرد و به ویژه با شروع ریاست سه ساله جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهد و سه سال بعد از آن که در تروئیکای جنبش حضور خواهیم داشت، فرصت خوبی برای حرکت در جهت این اهداف است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان گفت: هم اکنون خواسته‌های غیرمتعهدها مورد تایید ماست و فکر می‌کنیم که خواسته‌های آنها برای اصلاح نظام بین‌المللی بتواند خواسته‌های ما را برآورده کند و همین مسئله است که مخالفت و دشمنی کشورهای غربی را موجب شده و سعی می‌کنند که اصل جنبش عدم تعهد را کم ارزش و ناکارآمد جلوه دهند، لذا می‌بینیم که اخبار اجلاسی با این اهمیت را پوشش نمی‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.