طبق آخرین مطالعات انجام شده در کشور انگلیس در دهه اخیر علیرغم فشارهای منفی که این سرزمین بر مسلمانان وارد می‌کرد، تعداد کسانی که به دین مبین اسلام گرویدند، رشد قابل ‌توجهی داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از Islam Today، آخرین بررسیهای انجام شده بوسیله مرکز مطالعات انگلیس نشان میدهد میانگین انگلیسیهایی که به دین مبین اسلام روی می‌آورند، هرساله پنج هزارنفر افزایش یافته است.

همچنین بررسی‌ها حاکی از آن است که تعداد زنان انگلیسی که به دین اسلام مشرف شده ‌اند، در سال 2001 بیشتر از تعداد مردانی است که در این سرزمین مسلمان شده ‌اند. طبق این بررسی ها اسلام ‌گرایی در انگلیس به‌حدی نرسیده است که شهروندان غیر مسلمان را به این وادارد تا موجی ضد اسلام در این کشور راه بیاندازند.

این مرکز همچنین اعلام کرد: برخلاف گفته‌های پیشین مبنی بر اینکه افرادی که به اسلام گرایش یافته ‌اند، باعث تغییر زندگی شهروندی در انگلیس شده ‌اند، این افراد خطری برای زندگی مردم در این کشور نداشته و کسانی که اخیراً مسلمان شده ‌اند، اعتقاد دارند که زندگی به روش غربی منافاتی با دین اسلام ندارد. در این بررسی نیز آمده است، کسانی که اخیراً مسلمان شده‌اند، معتقدند که قبل از تشرف به این دین مبین، به دلیل نداشتن این دین دچار سردرگمی و پوچی بوده ‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.