جلیقه‌زردها در فرانسه برای پنجاه و هفتمین هفته متوالی به خیابان‌ها آمده و به سیاست‌های دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور اعتراض کردند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، اعضای جنبش«جلیقه‌زردها» در فرانسه برای پنجاه و هفتمین هفته متوالی به خیابان‌ها آمده و به سیاست‌های دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور اعتراض کردند.

جلیقه‌زردها در پنجاه و هفتمین هفته متوالی اعتراضات خود به سیاست‌های امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و اوضاع بد اقتصادی این کشور بار دیگر به خیابان‌های پاریس و سایر شهرهای این کشور آمدند.

شمار معترضان در پاریس حدود 300 نفر بوده و تاکنون یک نفر بازداشت شده است. پلیس پاریس تدابیر شدید امنیتی در سراسر این شهر اتخاذ کرد.

در شهر ن«نانت» نیز معترضان برای مدتی کوتاه یک مرکز خرید و فروش را اشغال کردند.

گفتنی است حدود 287 هزار نفر از مردم فرانسه تحت عنوان «جلیقه زردها» سازماندهی شده‌ و روز شنبه 17 نوامبر 2018 در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر اعمال تعرفه اضافی بر سوخت مایع صدها خیابان در سراسر این کشور را بستند.

دولت فرانسه اگرچه این طرح را به حالت تعلیق درآورد، اما جلیقه‌زردها خواستار لغو آن هستند و از همین روی، همچنان آتش تظاهرات در کل فرانسه شعله‌ور است.

در جریان تجمعات جلیقه زردها علاوه بر کشته شدن 11 نفر، بیش از 2000 تن زخمی شده‌اند. همچنین 8400 نفر نیز بازداشت شده اند که حدود 2 هزار نفر از آنان به زندان محکوم شده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.