کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا دو بند از طرح استیضاح دونالد ترامپ را تصویب و آن را به مجمع عمومی این نهاد ارسال کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز،کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا امروز جمعه به استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به اتهام سوء استفاده از قدرت سفارش کرد. این اقدام راه را برای انجام رای گیری برای استیضاح در مجلس نمایندگان با حضور همه اعضای خود در هفته آینده هموار کرد.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا دو بند از طرح استیضاح دونالد ترامپ را تصویب و آن را به مجمع عمومی این نهاد ارسال کرد.

در یکی از بندهای که این کمیته تصویب کرد ترامپ را به سوء استفاده از قدرت در زمینه تلاش برای وادار کردن اوکراین به انجام تحقیقات درباره «جو بایدن» رقیب سیاسی اش که بیشترین شانس کاندیداتوری حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آینده  در رقابت با ترامپ دارد،متهم می کند.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا با 27 رای مثبت دموکراتها و 17 رای منفی حزب جمهوری‌خواه دو بند از طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور را تصویب و آن را به مجمع عمومی این نهاد ارسال کرد.

این دو بند شامل «سوءاستفاده از قدرت» و «ممانعت از تحقیقات کنگره» است. استیضاح ترامپ هفته آینده توسط این مجلس پیگیری و درصورت تصویب به سنا که اکثریت آن جمهوری‌خواهان هستند ارسال خواهد شد.

 نمایندگان دموکرات‌ کنگره آمریکا مقدمات استیضاح ترامپ را فراهم کرده اند. به گفته آن‌ها، او در گفت‌وگو با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی‌ خود در 25 ژوئیه 2019 خواسته مقامات این کشور تحقیقاتی درباره هانتر، پسر جو بایدن انجام دهند.

به گزارش رسانه‌های آمریکا ترامپ به زلنسکی گفته که تنها در صورت آغاز تحقیقات درباره بایدن و خانواده‌اش به اوکراین کمک خواهد کرد. ترامپ نیز اعلام کرد که پیش از این گفت‌وگو کمک 400 میلیون دلاری به کی‌یف را به حالت تعلیق درآورده بوده است.

کاخ سفید اواخر ماه گذشته تحت فشار نمایندگان کنگره و رسانه‌های آمریکایی که متن گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور آمریکا و اوکراین را منتشر کرده‌اند، قرار گرفته و اعلام کرده که این گفت‌وگو ارتباطی با موضوع کمک به اوکراین نداشته است.

از سوی دیگر، کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به زودی به اتهام های دیگر ترامپ در ارتباط با مانع تراشی کار کنگره در تحقیقات درباره اوکراین رای گیری می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.