رئیس شورای اروپا در گفتگو با خبرنگاران در بروکسل با اشاره به پیروزی حزب محافظه کار به رهبری «بوریس جانسون» در انتخابات انگلستان، خواستار تصویب فوری توافق برگزیت در پارلمان این کشور شد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس شورای اروپا درپی پیروزی حزب محافظه کار در انتخابات انگلستان، خواستار تصویب توافق برگزیت در پارلمان این کشور شد.

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا در گفتگو با خبرنگاران در بروکسل با اشاره به پیروزی حزب محافظه کار به رهبری «بوریس جانسون» در انتخابات انگلستان، خواستار تصویب فوری توافق برگزیت در پارلمان این کشور شد.

میشل با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا آماده ایجاد روابط مستحکم با انگلستان در آینده است، اظهار داشت: انتظار داریم پارلمان انگلستان طرح برگزیت را به شکل فوری امضا کند.

وی همچنین پیروزی بوریس جانسون، رهبر حزب محافظه کار انگلستان در انتخابات را به وی تبریک گفت.

گفتنی است بر اساس آخرین نتایج شمارش آراء انتخابات عمومی انگلستان تا این لحظه، حزب محافظه‌کار با کسب 368 کرسی از 650 کرسی مجلس عوام، توانسته است به عنوان حزب پیروز در پارلمان این کشور برای پنج سال دیگر و بدون نیاز به ائتلاف با احزاب کوچک‌تر سکان دولت را در دست گیرد.

حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین به عنوان بزرگترین رقیب حزب محافظه‌کار به رهبری «بوریس جانسون» با از دست دادن 71 کرسی شکست سنگینی را تجربه کرد و موفق شد تنها 191 کرسی به‌دست آورد. حزب کارگر در انتخابات سال 2017 میلادی 262 کرسی به دست آورده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.