«عبدالمجید تبون» نخست‌وزیر سابق الجزائر با کسب 58 در صد آرا در دور اول انتخابات ریاست جمهوری به عنوان رئیس جمهور جدید الجزائر انتخاب شد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز،«عبدالمجید تبون» نخست‌وزیر سابق الجزائر با کسب 58 در صد آرا در دور اول انتخابات ریاست جمهوری به عنوان رئیس جمهور جدید الجزائر انتخاب شد.

این در حالی است که انتظار می رود هزاران تن از مردم الجزایر در اعتراض های امروز در الجزیره پایتخت این کشور در محکومیت انتخابات ریاست جمهوری که آن را نمایشی برای ابقای نخبگان حاکم در قدرت توصیف می کنند، شرکت کنند.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات الجزایر نیز در کنفرانس مطبوعاتی تلویزیونی در الجزیره گفت که میزان مشارکت در انتخابات به 40 درصد رسید. رسانه های رسمی نیز اعلام کردند که میزان مشارکت به اندازه کافی بالا بود که برگزاری انتخابات را به رغم تحریم اش توجیه کند.

با وجود این معترضان همچنان انتخابات ریاست جمهوری را غیرقانونی می دانند.

با وجود این حاکمیت از جمله ارتش قدرتمند الجزایر بر این باور هستند که انتخاب جانشین برای «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهور سابق الجزایر که پس از اعتراض های گسترده مردمی در ماه آوریل استعفا داد، تنها راه نجات این کشور و حرکت به جلو است.

از سوی دیگر، اعتراض هایی که باعث سرنگونی بوتفلیقه شد متوقف نشده و هر هفته ادامه پیدا کرده است معترضان خواستار آن هستند که نخبگان حاکم، قدرت را به نسل جدید تحویل بدهند به رغم آن که رهبر واضحی که نماینده آنها شود، ظاهر نشده است.

از جهتی دیگر، همه پنج کاندیدایی که در رقابت انتخاباتی شرکت کردند از مسئولان بلندپایه سابق بودند و دو تن از آنان نخست وزیر سابق، دو تن وزیر سابق و یکی نیز عضو کمیته مرکزی حزب حاکم هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.