در بودجه دفاعی آمریکا برای سال 2020 بندی به منظور تامین اعتبار برای خرید جنگنده های اف-35A که پیش از این توسط ترکیه سفارش داده شده اند، گنجانده شده است.

 

به گزارش جماران به نقل زا خبرگزاری آناتولی، در بودجه دفاعی آمریکا برای سال 2020 بندی برای خرید جنگنده های اف-35 سفارش داده شده از سوی ترکیه گنجانده شده است.

در بودجه دفاعی آمریکا برای سال 2020 بندی به منظور تامین اعتبار برای خرید جنگنده های اف-35A که پیش از این توسط ترکیه سفارش داده شده اند، گنجانده شده است.

لایحه بودجه دفاعی ایالات متحده آمریکا پس از تصویب در مجلس نمایندگان و سنا برای تایید نهایی به «دونالد ترامپم رئیس جمهور این کشور ارائه خواهد شد.

بر اساس طرح نهایی بودجه آمریکا برای سال 2020 اعتباری معادل 440 میلیون دلار به منظور خرید جنگنده های اف-35 ترکیه توسط نیروی هوایی ارتش آمریکا در نظر گرفته شده است.

در بند مربوط به این اعتبار با اشاره به اینکه اعضای کمیته های مربوط به مجلس نمایندگان و سنا از اخراج ترکیه از پروژه تولید اف-35 حمایت می‌کنند، آمده است: به همین دلیل نیز وزارت دفاع از بازپس گرفته شدن تمامی اف-35های خریداری شده توسط ترکیه حمایت می‌کند.

در پی خرید سامانه دفاع موشکی «اس400» روسیه توسط ترکیه میان آنکارا و واشنگتن اختلاف به وجود آمد و آمریکا ضمن تهدید ترکیه به تحریم های اقتصادی این کشور را از پروژه تولید و خرید جنگنده های اف35 اخراج کرد.

طراحان بودجه دفاعی آمریکا همچنین خواستار تحریم شرکت‌های نفتی و کشتی‌رانی فعال در پروژه انتقال گاز «جریان تُرک» شده اند. جریان ترک خط لوله ای است که قرار است گاز روسیه را به ترکیه و اروپا انتقال دهد.

از سوی دیگر در لایحه بودجه نهایی آمریکا برای سال آینده میزان دقیق کمک‌های این کشور به گروه های کُرد سوریه مشخص نشده است. این در حالی است که آمریکا طی سالهای گذشته در بودجه های دفاعی سالانه خود در حدود 500 میلیون دلار اعتبار به این گروه ها تحت عنوان «قسد» اختصاص می‌داد.

اما در بودجه دفاعی امسال این کشور بدون تخصیص مبلغی معین، کمک به چنین گروه هایی در سوریه را منوط به درخواست وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شده است. بر این اساس پنتاگون در موارد عادی باید 15 روز پیش و در موارد اضطراری 48 ساعت قبل از نیاز خود میزان بودجه و سایر موارد درخواستی خود را به کنگره ارائه نماید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.