پادشاه عربستان نیز هفته گذشته از امیر قطر برای مشارکت در نشست سران کشورهای حاشیه خلیج فارس دعوت کرده بود اما امیر قطر تصمیم گرفت که در این نشست غیبت کند و نخست وزیر را برای مشارکت به ریاض بفرستد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری قنا،« تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در نشست سران شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس شرکت نمی کند و به جای خودش «عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی» نخست وزیر این کشور را به عنوان رئیس هیأت کشورش برای نشست شران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض مامور کرده است.

نشست سران شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس در حالی امروز در ریاض برگزار می شود که اخباری مبنی بر احتمال گشایش در بحران قطر و پایان تحریم این کشور توسط کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر منتشر شده است به طوری که «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر اخیرا فاش کرد که کشورش با عربستان در زمینه بحران مذاکراتی را انجام داده است.

ملک«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان نیز هفته گذشته از امیر قطر برای مشارکت در نشست سران کشورهای حاشیه خلیج فارس دعوت کرده بود اما امیر قطر تصمیم گرفت که در این نشست غیبت کند و نخست وزیر را برای مشارکت به ریاض بفرستد.

دوحه تا کنون درباره احتمال حضور امیر این کشور در نشست سران شورای همکاری حاشیه خلیح فارس در ریاض سکوت اختیار کرده بود و قصد شیخ تمیم بن حمد آل ثانی برای غیبت در این نشست را فقط چند ساعت قبل از آغاز به کار این نشست به ریاست ملک سلمان بن عبدالعزیز  اعلام کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.