این هواپیما ماه گذشته در نزدیکی طرابلس پایتخت لیبی ناپدید شد و اکنون ارتش آمریکا خواستار بازگرداندن لاشه آن است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا اعلام کرد که بر این باور است که پدافند هوایی روسیه یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرده است. 

این هواپیما ماه گذشته در نزدیکی طرابلس پایتخت لیبی ناپدید شد و اکنون ارتش آمریکا خواستار بازگرداندن لاشه آن است.

ژنرال «استفان تاونسند» فرمانده فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا گفت که وی بر این باور است کسی که پدافند هوایی را در آن زمان اداره می کرد نمی دانست که پهپادی که به سمت اش آتش گشود آمریکایی است.

این  فرمانده آمریکایی در ادامه تاکید کرده است که «آنها اکنون به طور قطع می دانند که این پهپاد متعلق به کدام کشور است و از تحویل لاشه آن خودداری می‌کنند. آنها می‌گویند که از محل سقوط پهپاد خبر ندارند اما من آنرا باور نمی‌کنم.»

از سوی دیگر سرهنگ «کریستوفر کارنز» سخنگوی فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا مدعی شده است که بر اساس نتیجه ارزیابی کارشناسان نظامی این کشور در روز بیست و یک نوامبر گذشته، زمان ناپدید شدن پهپاد آمریکایی مستشاران نظامی روس و نیروهای ارتش ملی لیبی هدایت یگان‌های پدافند هوایی را در اختیار داشتند.

یک مسئول دولت وحدت لیبی در طرابلس نیز به رویترز گفته است که به نظر می‌آید مزدوران روس پشت این تیراندازی بوده‌اند.

مقامات روسیه استفاده از نیروهای خصوصی و مزدور در میادین نظامی کشورهای خارجی را تکذیب و اعلام کرده اند که اگر غیرنظامیان روس در کشوری خارجی مشغول به نبردند ارتباطی با ارتش این کشور ندارند و به صورت داوطلبانه دست به این اقدام زده اند.

از سوی دیگر، ارتش ملی لیبی که تحت فرماندهی «خلیفه حفتر» کنترل میادین نفتی و مناطق شرقی این کشور را در دست دارد تاکید کرده است که از هیچ کمک و حمایت خارجی برخوردار نیست. این در حالی است که فرماندهان نظامی نزدیک به دولت وحدت ملی لیبی و تعدادی از دیپلمات‌های غربی در این کشور حضور نیروهای خصوصی و یا مزدوران روسی را در لیبی تایید کرده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.