فاش شدن مضمون تماس تلفنی روز ۲۵ ژوئیه دونالد ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی او، به طرح استیضاح علیه رئیس‌جمهوری آمریکا موضوعیت بخشیده است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آلمان، یک قاضی فدرال آمریکا «دونالد مک‌گان» مشاور پیشین رئیس جمهور آمریکا را ناگزیر به حضور در برابر نمایندگان کنگره کرد. به این ترتیب، یکی از مشاوران ارشد پیشین «دونالد ترامپ» نیز باید در ارتباط با طرح استیضاح به پرسش نمایندگان پاسخ دهد.

پیش‌بینی می‌شود که اظهارات دونالد مک‌گان، مشاور ارشد و پیشین کاخ سفید آمریکا بتواند بر کارآمدی تلاش‌ نمایندگان حزب دموکرات در کنگره آمریکا در ارتباط با پرونده استیضاح دونالد ترامپ بیش از پیش بیافزاید.

مک‌گان، به موازات «جان بولتون» مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید، در شمار بالارتبه‌ترین مقاماتی هستند که در ارتباط با طرح استیضاح در برابر نمایندگان کنگره آمریکا حضور خواهند یافت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه پنجم آذر (۲۶ نوامبر) با انتشار گزارشی از حکم قاضی فدرال آمریکا در ارتباط با الزام حضور دونالد مک‌گان در برابر نمایندگان کنگره آمریکا خبر داده است.

«کنتانجی براون» قاضی فدرال آمریکا اعلام کرده است که حتی نزدیک‌ترین همکاران رئیس جمهوری آمریکا نیز نمی‌توانند از حضور و پاسخ‌گویی در برابر نمایندگان کنگره معاف گردند.

دونالد مک‌گان از جمله کسانی است که در زمان تحقیقات «رابرت مولر» پیرامون تماس‌های تیم انتخاباتی ترامپ و مقامات روسیه، به عنوان مشاور دونالد ترامپ فعالیت داشته است.

نمایندگان دموکرات تصمیم دارند درباره کارشکنی احتمالی دونالد ترامپ در تحقیقات پیرامون نقش روسیه در انتخابات آمریکا پرسش‌هایی از مشاور ارشد و پیشین ترامپ بکنند.

موضوع پرونده تماس‌های احتمالی تیم انتخاباتی ترامپ با مقامات روسیه و تحقیقات رابرت مولر به ماه‌ها پیش از فاش شدن تماس تلفنی ترامپ و « ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی او، باز می‌گردد. نتایج تحقیقات رابرت مولر در ماه آوریل سال جاری منتشر شده بود.

کنتاجی براون، قاضی فدرال آمریکا اعلام کرده است که رئیس‌جمهور در آمریکا پادشاه نیست. در همین رابطه، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان اعلام کرده است که «مصونیت قضایی مطلق» در برابر کنگره نمی‌تواند از ارکان دموکراسی آمریکا باشد و همه مسئولان آمریکا در برابر کنگره پاسخ‌گو هستند.

اشاره نانسی پلوسی به اظهارات کاخ سفید درباره دونالد مک‌گان، مشاور پیشین ترامپ است. کاخ سفید اعلام کرده است که مک‌گان از «مصونیت مطلق قضایی» برخوردار است و الزامی به حضور در برابر نمایندگان کنگره و پاسخگویی به پرسش‌های نمایندگان ندارد.

فاش شدن مضمون تماس تلفنی روز ۲۵ ژوئیه دونالد ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی او، به طرح استیضاح علیه رئیس‌جمهوری آمریکا موضوعیت بخشیده است. گفته می‌شود که ترامپ از سیاست‌خارجی دولت خود به‌مثابه حربه‌ای برای پیشبرد مقاصد فردی سوءاستفاده کرده است.

در تماس تلفنی یاد شده، ترامپ پرداخت کمک‌های نظامی ۴۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را مشروط به همکاری زلنسکی در پرونده «هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» و یکی از رقبای انتخابات سال ۲۰۲۰ کرده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.