پلیس نظامی روسیه منطقه گشت زنی خود در شمال سوریه را گسترش داد و پایگاه «سیرین» در شمال سوریه که آمریکایی ها از آن خارج شده اند، به کنترل خود در آورد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پلیس نظامی روسیه منطقه گشت زنی خود در شمال سوریه را گسترش داد و پایگاه «سیرین» در شمال سوریه که آمریکایی ها از آن خارج شده اند، به کنترل خود در آورد.

 این خبر را «صفر صفروف» یکی از افسران پلیس نظامی روسیه به خبرنگاران اعلام کرد.

صفر صفروف گفت: از زمان خروج آمریکایی ها همه اراضی شهر منبج و مناطق اطراف به ناحیه تحت مسئولیت ما اضافه شده است... اکنون وظیفه ما همراهی همه کاروان هایی است که در هر ساعتی از طریق شهر منبج حرکت می کنند.»

چندی پیش آمریکایی ها از پایگاه «سیرین»خارج شدند و  بیشتر تجهیزات حتی ژنراتور، مبلمان و دیگر وسایل خود را در آنجا باقی گذاشتند. این پایگاه یکی از نقاط کنترل است.

فرمانده فرودگاه نظامی «متراس» نیز گفت در حال حاضر کارهای مهندسی و بازسازی منطقه برای ایجاد شرایط مناسب جهت استقرار پرسنل نظامی روسیه ادامه دارد.

باند فرودگاه در بین صخره ها که طول آن دو کیلومتر است، سالم مانده است. حالا بالگردهای نیروی هوایی روسیه که در مناطق شمالی سوریه به گشت زنی می پردازند در آنجا مستقر هستند و قرار است در صورت ضرورت فرماندهی نیروی هوایی روسیه در سوریه نیز در این پایگاه مستقر شود و در این رابطه کاروان  تجهیزات ویژه از پایگاه «حمیمیم» وارد پایگاه سیرین شده  و ساختمان جداگانه ای برای خلبانان تخصیص داده شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی روسیه سوریه

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.