وزارت کشور ترکیه اعلام کرد 8 عنصر تروریست آلمانی و انگلیس به کشورشان بازگردانده شدند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی،فرایند اخراج عناصر داعشی خارجی به ویژه عناصر تروریستی اروپایی توسط ترکیه که از اواسط هفته آغاز شده بود، ادامه دارد.

وزارت کشور ترکیه اعلام کرد 8 عنصر تروریست آلمانی و انگلیس به کشورشان بازگردانده شدند.

وزارت کشور ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: هشت عنصر تروریست که یکی از آنها اهل انگلستان و بقیه اتباع آلمان بوده اند، پس از اتمام مراحل قانونی در مرکز اداره بازگردانی اتباع خارجی از سوی اداره کل مهاجرت ترکیه، به کشور متبوع شان بازگردانده شدند.

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه هفته گذشته اعلام کرده بود که روند بازگرداندن عناصر تروریست خارجی به کشورهایشان روز دوشنبه 11 نوامبر آغاز خواهد شد.

ارتش ترکیه از زمان آغاز عملیات موسوم به «چشمه صلح»(تجاوز به شمال سوریه) تا چهارم نوامبر سال جاری 287 عضو گروه تروریستی داعش را دستگیر کردند. 45 تن از آنان تبعه ترکیه و 242 نفر نیز اتباع 19 کشور دیگر هستند.

گروه نخست به ترکیه بازگردانده شده و روند قضایی و دوره بازپروری آنان ادامه دارد. اتباع خارجی نیز در مناطق امن در سوریه نگهداری می شوند. مراحل شناسایی و تحقیقات درباره آنها ادامه دارد. پس از پایان این مرحله، اطلاعات مربوط به آنها در اختیار کشورهای‌شان گذاشته خواهد شد.

از ابتدای سال 2019 تا 4 نوامبر امسال، ترکیه طی 1107 عملیات درون مرزی علیه داعش 2553 مظنون به ارتباط با این گروه را بازداشت و 784 تن از آنان را زندانی کرده است.

در تحولی دیگر، وزیر خارجه آمریکا از اعضای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش خواست تا شهروندان داعشی خود که در بازداشت هستند را تحویل بگیرند.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در واشنگتن از اعضای این ائتلاف خواست تا تروریست های داعشی که در بازداشت هستند را تحویل بگیرند.

پمپئو طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این نشست تاکید کرد: اعضای ائتلاف باید هزاران تروریست خارجی را که در بازداشت هستند، تحویل بگیرند و آنها را به دلیل قساوت‌هایی که مرتکب شده‌اند، پاسخگو کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.