یگان هان های ارتش سوریه عملیات نظامی بزرگی را در محور جنوب شرق استان ادلب آخرین پایگاه گروه تروریستی «جبهه النصره» و همپیمانانش در شمال غرب سوریه را آغاز کردند.

 

به گزارش جماران به نقل از المیادین، ارتش سوریه عملیات نظامی گسترده ای را  در جنوب شرق استان«ادلب»  آغاز کرد.

یگان هان های ارتش سوریه عملیات نظامی بزرگی را در محور جنوب شرق استان ادلب آخرین پایگاه گروه تروریستی «جبهه النصره» و همپیمانانش در شمال غرب سوریه را آغاز کردند.

یگان های ارتش سوریه نیمه شب گذشته پس از مقدمه سازی توپخانه ای و حملات هوایی گسترده پیشروی در محور جنوب شرقی استان ادلب را آغاز کردند.

ارتش سوریه پس از آن در این محور پیشروی کرده و شهر«لویبده» در شمال شهر«ابو دالی» را در جنوب شرق ادلب آزاد کرد.

 

استقرار هواپیماها و سامانه دفاع هوایی روسیه در شرق فرات

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که چندین بالگرد از پایگاه هوایی«حمیمیم» در غرب سوریه به فرودگاه «قامشلی» واقع در شمال شرق سوریه (شرق فرات) و در نزدیکی مرزهای سوریه با ترکیه منتقل شدند.

شبکه تلویزیونی «زفیزدا»ی روسیه اعلام کرد که بالگردهایی که به فرودگاه قامشلی منتقل شدند فعالیت پلیس نظامی روسیه که در چارچوب توافق روسیه با ترکیه در شمال سوریه گشت زنی می کند را مورد حمایت قرار می دهند.

زفیزدا در ادامه تأکید کرد که سامانه های دفاع هوایی از نوع«پانسیتر»نیز برای حمایت از بالگردها در فرودگاه قامشلی مستقر شدند.

همچنین تدابیر لازم برای حمایت از فرودگاه اتخاذ شده است.

بالگردهایی که از حمیمیم به قامشلی منتقل شدند شامل یک بالگرد از نوع«می8»برای باربری نظامی و دو بالگرد از نوع«می35»هستند که از فرودگاه حمایت می کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.