یک منبع مصری گفت که آتش بس میان جنبش جهاد اسلامی و گروه های دیگر فلسطینی با رژیم اسرائیل امروز صبح آغاز می شود.

 

به گزارش جماران، منابع رسانه ای از اجرای توافق آتش بس برای توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه با نظارت مصر خبر دادند؛ این توافق از ساعت 5 و 30 دقیقه صبح امروز پنج شنبه به مرحله اجرا درآمده است.

منابع رسمی هنوز این خبر را تأیید نکرده اند با این حال شبکه الجزیره قطر به نقل از برخی منابع اعلام کرد که جنبش جهاد اسلامی و رژیم صهیونیستی بنا به درخواست مصر با برقراری آتش بس از صبح امروز پنج شنبه موافقت کرده اند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که یک منبع مصری گفت که آتش بس میان جنبش جهاد اسلامی و گروه های دیگر فلسطینی با رژیم اسرائیل امروز صبح آغاز می شود.

این توافق پس از حدود 4 ساعت حمله رژیم صهیونیستی به غزه اجرا می شود. در حمله موشکی این رژیم به غزه 6 نفر از یک خانواده به شهادت رسیده و بیش از 12 نفر مجروح شدند. این رژیم در این حمله یک ساختمان چند طبقه در «دیر البلح» متعلق به یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی را هدف قرار داد.

 سخنگوی جنبش جهاد اسلامی نوشت پس از آنکه رژیم صهیونیستی تسلیم شرایط مقاومت فلسطین شد، توافق آتش بس به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: با ایستادگی مقاومت اسلامی فلسطین در مقابل متجاوزان صهیونیستی و در هم شکسته شدن هیبت نتانیاهو، در نهایت توافق آتش بس اجرا شد.

وی تصریح کرد که توافق آتش بس بر مبنای شروط جهاد اسلامی به عنوان نماینده مقاومت اسلامی فلسطین، اجرا می شود؛ توقف طرح ترور اشخاص و حفاظت از جان شرکت کنندگان در سلسله تظاهرات بزرگ بازگشت و آغاز عملی روند شکست محاصره از جمله شروط جهاد اسلامی برای پذیرش آتش بس بود.

از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه از دو روز پیش تا کنون 34 شهروند از جمله تعدادی زن و کودک به شهادت رسیده و ده ها تن نیز مجروح شده اند. آخرین شهدا دو کودک بودند که پیکرهای آنها از زیر آوار در دیر البلح بیرون آورده شد.

در همین حال صبح امروز آژیرهای خطر بار دیگر در شهرک های یهودی نشین غلاف غزه و ساحل« عسقلان» به صدا در آمدند.

بنابراین گزارش، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد سه شنبه منزل «بهاء ابوالعطا» از فرماندهان ارشد «سرایا القدس» (گروهان‌های قدس) شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در منطقه «الشجاعیه» غزه را هدف گرفتند.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، در این حمله، ابوالعطا و همسرش به شهادت رسیدند و دو فرزند به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.مقاومت فلسطین در پاسخ به این اقدام شهرک های یهودی نشین را در سرزمین های اشغالی موشک باران کرد.

شاخه نظامی جهاد اسلامی پس از این ترور، در میان نیروهایش حالت آماده‌باش کامل اعلام و تصریح کرد: پاسخ به این جنایت حد و مرز نخواهد داشت.

در پی آن نیز تمام شهرک های غلاف غزه، قدس و حتی تل آویو توسط مقاومت موشک باران شدند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.