در اثر حملات موشکی مقاومت فلسطین در نوار غزه به سرزمین های اشغالی 29 صهیونیست زخمی شدند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، در اثر حملات موشکی مقاومت فلسطین در نوار غزه به سرزمین های اشغالی 29 صهیونیست زخمی شدند.

پیش از این خبرگزاری سانا گزارش داد که  مقاومت فلسطین در نوار غزه با چندین موشک شهرک های یهودی نشین در سرزمین های اشغالی فلسطین سال 1948 را هدف قرار داد.

در این حمله موشکی 4 صهیونیست شهرک نشین زخمی شدند.

شبکه 13 عبری نیز گزارش داد که یک موشک روی ساختمانی در شهرک یهودی نشین«غان یفنه» اصابت کرد و منجر به زخمی شدن 4 شهرک نشین شد.

آژیرهای خطر نیز در شهر «عسقلان» به صدا در آمده است.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گزارش داد که مقاومت فلسطین موشک های جدیدی را به سمت سرزمین های اشغالی شلیک کرد.

ارتش رژیم اشغالکر نیز اعلام کرد که مقاومت فلسطین 50 موشک را به سمت سرزمین های اشغالی از نوار غزه شلیک کرد که فقط 20 موشک توسط گنبد آهنین ساقط شده اند.

رسانه های اسرائیلی نیز اعلام کردند که بیش از 80 موشک از صبح امروز تا کنون به شهرک های یهودی نشین شلیک شده است.

خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داد که مقاومت فلسطین 160 موشک به سرزمین های اشغالی شلیک کرده است. اسرائیل مدعی شده است که 60 موشک را ساقط کرده است.

در همین حال، مدارس در مرکز و جنوب سرزمین های اشغالی بسته شده و پناهگاه ها باز شده اند.

در تحولی دیگر، «داوود شهاب» سخنگوی جهاد اسلامی گفت که هنوز زود است که درباره تماس ها یا میانجی گری برای آتش بس سخن گفت.

شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد، در پاسخ به ترور یکی از فرماندهانش، سرزمین های اشغالی را با موشک مورد هدف قرار داده است.

المیادین از حملات موشکی به شهرک های صهیونیست نشین عسقلان و اسدود خبر داد.

همچنین رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند یک منزل مسکونی در «سدیروت» هدف اصابت موشک های (مقاومت فلسطین) قرار گرفت و خساراتی به آن وارد شد.

رسانه های این رژیم همچنین با تایید هدف قرار گرفتن غوش دان و تل آویو با تعداد زیادی موشک گزارش دادند: شهردار عسقلان از حمله موشکی به این شهر جان به در برد.

حرکت قطارها در تل آویو متوقف شده است و مراکز اورژانس در فلسطین اشغالی در حال آماده باش قرار دارند.

 در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منزل «بهاء ابوالعطا» یکی از فرماندهان شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین، وی به همراه همسرش به شهادت رسید و حال دو فرزند او وخیم است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (سه شنبه) منزل «بهاء ابوالعطا» از فرماندهان ارشد «سرایا القدس» (گروهان‌های قدس) شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در منطقه «الشجاعیه» غزه را هدف گرفتند.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، در این حمله، ابوالعطا و همسرش به شهادت رسیدند و دو فرزند به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

مقاومت فلسطین در پاسخ به این اقدام تعدادی راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرد.

شاخه نظامی جهاد اسلامی پس از این ترور، در میان نیروهایش حالت آماده‌باش کامل اعلام و تصریح کرد: پاسخ به این جنایت حد و مرز نخواهد داشت.

سرایا القدس در لحظات اولیه پس از این حمله تعدادای راکت به سمت شهرک‌های صهیونیستی سدیروت، اسدود، الخضیره شلیک کرد.

مقاومت فلسطین همچنین حملات موشکی به شهرک های یهودی نشین را گسترش داد و آژیرهای خطر در «مودیعین» در غرب «قدس» به صدا در آمده اند.

در همین حال، برخی منابع اعلام کردند که در اثر ادامه بمباران نوار غزه توسط هواپیماهای رژیم اشغالگر یک فلسطینی دیگر به شهادت رسید. هواپیماهای رژیم صهیونیستی منطقه ای را در شمال نوار غزه بمباران کردند که در اثر آن شماری دیگر از جوانان فلسطینی زخمی شدند.

خبرنگار الجزیره در این زمینه گفت که دو فلسطینی در اثر حمله هوایی اسرائیل که به شهر«بیت لاهیا»در شمال نوار غزه که یک موتورسیکلت را هدف قرار داد به شهادت رسیدند.

با شهادت این دو فلسطینی شمار شهدا به 3 تن افزایش یافت.

خبرنگار المیادین نیز گفت که ضد هوایی های مقاومت فلسطین با هواپیماهای رژیم اشغالگر در شمال نوار غزه مقابله می کنند.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در واکنش به تجاوز اسرائیل به نوار غزه تأکید کرد که جنایت ترور ابوالعطا را محکوم می کند و رژیم اشغالگر را مسئول کامل این اتفاق و نیز پیامدهای وخامت اوضاع می داند.

روزنامه هاآرتس نیز نوشت که ساکنان شهرک های یهودی نشین غلاف غزه منتظر تشدید درگیری ها نشده و با اولین آژیرخطری که به صدا در آمد، به سمت شمال سرزمین های اشغالی فرار کردند.

در تحولی دیگر، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که تصمیم ترور ابو العطا در چند جلسه طی ماه های گذشته مورد بررسی قرار گرفته است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد که کابینه ترور ابو العطا را با اجماع در ده روز پیش تصویب کرده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.