جسد«جیمز لو میزوریه» افسر سابق اطلاعاتی انگلیس و موسس گروه تروریستی موسوم به «کلاه سفیدها»در نزدیکی منزلش در استانبول ترکیه در شرایط مشکوکی پیدا شد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری سانا، روزنامه ایندپندنت انگلیس فاش کرد که  جسد«جیمز لو میزوریه» افسر سابق اطلاعاتی انگلیس و موسس گروه تروریستی موسوم به «کلاه سفیدها» در نزدیکی منزلش در استانبول ترکیه در شرایط مشکوکی پیدا شد.

این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت که هنوز مشخص نیست که لو میزوریه چگونه کشته شده است اما دوستان و همکارانش گفتند که وی از بالکن خانه اش در استانبول به پایین سقوط کرده است.

این حادثه چند روز پس از آن رخ می دهد که وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که لو میزوریه با گروه تروریستی القاعده ارتباط دارد و از دولت انگلیس خواست که در زمینه ارتباط مشکوکش با این گروه توضیح دهد.

وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که این فرد در چندین نزاع در جهان از جمله نزاع ها در منطقه بالکان و خاورمیانه اثرگذار بود و طی فعالیتش در کوزوو با سازمان های تروریستی در ارتباط بود به طوری که تیم وی عناصری از گروه القاعده را در بر داشت.

روسیه همچنین اعلام کرده بود که بر اساس شهادت ها و سخنان بیش از 40 تن از اعضای گروه تروریستی جبهه النصره(شاخه القاعده در سوریه) گروه کلاه سفیدها که  لو میزوریه تأسیس کرد به طور مستقیم وابسته به این گروه تروریستی است.

بنابراین گزارش، گروه کلاه سفیدها در سال 2013 با حمایت مالی انگلیس و آمریکا در ترکیه تأسیس شد و بسیاری از اسناد و مدارکی که ارتش عربی سوریه در مناطق آزاد شده از تروریسم پیدا کرد فاش کرد که عناصر کلاه سفیدها با گروه های تروریستی به ویژه جبهه النصره در ارتباط مستقیم و سازمانی هستند و چندین بار برای استفاده از سلاح های شیمیایی علیه غیرنظامیان به ویژه در منطقه «الغوطه شرقی» دمشق و دیگر مناطق از جمله در «حلب» برای اتهام زنی به ارتش عربی سوریه بسترسازی و تبلیغ کرده اند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.