وزارت خارجه عراق امروز دوشنبه تأکید کرد که نمایندگی های دیپلماتیک در عراق« خط قرمز» هستند.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه عراق حمله برخی معترضان به کنسولگری ایران در شهر مقدس«کربلا» را محکوم کرد.

وزارت خارجه عراق امروز دوشنبه تأکید کرد که نمایندگی های دیپلماتیک در عراق« خط قرمز» هستند.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت: وزارت خارجه اقدام برخی از معترضان در تعدی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر مقدس کربلا را محکوم می کند و بر پایبندی خود بر حرمت نمایندگی دیپلماتیک که توافقنامه روابط دیپلماتیک وین آن را تضمین کرده است و نیز بر  ضرورت در معرض خطر قرار ندادن امنیت آنها تأکید می کند.

وی افزود: امنیت نمایندگی های دیپلماتیک و کنسولگری ها خط قرمز است و اجازه عبور از آن داده نمی شود.

الصحاف در ادامه گفت که نیروهای امنیتی عراق همه تدابیر لازم برای جلوگیری از ناامن کردن نمایندگی دیپلماتیک را اتخاذ کرده اند.

احمد الصحاف تأکید کرد که وزارت خارجه عراق تأکید می کند این اقدامات بر روابط دوستانه و حسن همجواری که دو کشور را به هم مرتبط می کند تأثیری نمی گذارد.

این در حالی است که پیش از این در پی ناآرامی‌های شب گذشته در شهر کربلا و تجمع در اطراف کنسولگری ایران در این شهر، سرکنسول ایران در کربلا تاکید کرد که اوضاع آرام شده و شرایط تحت کنترل است.

با تداوم ناآرامی‌ها در شهر کربلا شماری از معترضان در مقابل کنسولگری ایران در این شهر تجمع کرده و به ساختمان کنسولگری ایران تعدی کردند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا در پی این حوادث تاکید کرد که نیروهای امنیتی بر اوضاع کنترل دارند و شرایط در اطراف این مقر دیپلماتیک کشورمان به حالت طبیعی بازگشته است.

«میرمسعود حسینیان» در مصاحبه با شبکه عربی زبان العالم این موضوع را عنوان کرد.

بر اساس برخی تصاویر منتشر شده در فضای مجازی افراد ناشناس در اطراف کنسولگری ایران در کربلا حضور پیدا کرده و ضمن سنگ پرانی به ساختمان این کنسولگری، اقدام به آتش سوزی کردند.

فرماندهی پلیس کربلا نیز اعلام کرد که اوضاع در اطراف کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا تحت کنترل است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.