طبق گزارش مولر تیم انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا سال ۲۰۱۶ تلاش کرده است به ایمیل دموکرات‌ها دسترسی پیدا کند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آلمان، با اوج گرفتن اختلافات دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان یک پرونده مختومه ترامپ بازگشایی شد و بخشی از تحقیقات «رابرت مولر» انتشار یافت. طبق گزارش مولر تیم انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا سال ۲۰۱۶ تلاش کرده است به ایمیل دموکرات‌ها دسترسی پیدا کند.

انتشار بخشی از گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که تیم انتخاباتی «دونالد ترامپ» در سال ۲۰۱۶ تلاش کرده است به ایمیل‌‌های دموکرات‌ها دست یابد که در اختبار سایت افشاگر «ویکی‌لیکس"» بوده است. تیم انتخاباتی ترامپ در آن زمان قصد داشت از این طریق به رقیب انتخاباتی ترامپ «هیلاری کلینتون» ضربه بزند.

شبکه خبری «سی ان ان» و سایت خبری «بازفید» شکایت کرده بودند تا اسناد مربوط به تحقیقات رابرت مولر انتشار یابد و اکنون شکایت آنها نتیجه داد و بخش دیگری از اسناد مربوط به تحقیقات مولر انتشار یافت.

در پایان ماه مارس سال جاری (۲۰۱۹) مولر گزارش نهایی این تحقیقات را ارائه داده بود اما بخش‌هایی از این گزارش انتشار علنی نیافت.

در اسنادی که اکنون انتشار یافته «ریک گیتس» معاون تیم انتحاباتی ترامپ به همکاران بازرس مولر گفته است که ترامپ و پسرش و چند تن دیگر از مسئولان تیم انتخاباتی او امیدوار بودند که در سال ۲۰۱۶ ایمیل‌های دموکرات‌ها هرچه زودترانتشار یابد. در آن زمان این ایمیل‌ها در اختیار سایت افشاگر ویکی‌لیکس بوده است.

بنا بر گزارش رابرت مولر، گیتس گفته است که ترامپ در یکی از کارزارهای تبلیغاتی سال ۲۰۱۶ به او فشار آورده است که ایمیل‌های دموکرات‌ها را هر چه زودتر برای او تهیه کند.

گیتس ادامه می‌دهد که در آن زمان از «مایکل فلین» مشاور سیاست خارجی ترامپ که بعدها برای مدتی کوتاه به عنوان نخستین مشاور امنیت ملی رئیس جمهور انتخاب شده بود، درخواست شده بود که از ارتباطات خود در محافل امنیتی برای دریافت ایمیل‌های دموکرات‌ها استفاده کند. در گزارش رابرت مولر آمده است که فلین بهترین ارتباط‌ها را با روسیه داشته است.

طبق گزارش‌هایی که بعدا سازمان اطلاعات آمریکا تائید کرده روسیه هزاران ایمیل دموکرات‌ها را دزدیده بود. این ایمیل‌ها در اختیار ویکی‌لیکس گذاشته شده بود. در این ایمیل‌ها جنگ قدرت میان دموکرات‌ها آشکار می‌شد و افشای این امیل‌ها به هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ در نوامبر ۲۰۱۶ آسیب زیادی رساند.

رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  دو سال تمام به عنوان بازرس ویژه درباره تبانی احتمالی تیم انتخاباتی دونالد ترامپ با روس‌ها و ظن دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا تحقیق کرده است. این تحقیق هم‌چنین شامل این نیز می‌شد که آیا ترامپ پس از ورود به کاخ سفید در برابر تحقیقات قضایی مانع‌تراشی کرده است یا نه؟

در پایان ماه مارس سال جاری (۲۰۱۹) مولر گزارش نهایی این تحقیقات را ارائه داد. بخش‌هایی از این گزارش انتشار علنی نیافت. رابرت مولر در تحقیقات خود شواهد کافی دال بر ارتباط تیم انتخاباتی ترامپ با روسیه پیدا نکرد. ترامپ از آن زمان به دفعات گفت، این گزارش او را از همه اتهام‌ها مبرا کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.