یگان های ارتش سوریه امروز یکشنبه به مرزهای سوریه و ترکیه در حومه شهر«رأس العین» در استان«الحسکه» در شمال شرق این کشور رسیدند.

 

به گزارش جماران به نقل از سانا، یگان های ارتش سوریه امروز یکشنبه به مرزهای سوریه و ترکیه در حومه شهر«رأس العین» در استان«الحسکه» در شمال شرق این کشور رسیدند.

نیروهای ارتش سوریه پس از ورود به ده ها روستا و شهرک در حومه شمال شرقی رأس العین تا روستای«الکسری» و «تل ذیاب زرکان» به مرزهای سوریه با ترکیه رسیدند.

پیش از این خبرگزاری سانا اعلام کرد که یگان های ارتش سوریه با نیروهای اشغالگر ترکیه در حومه رأس العین درگیر شدند.

سانا همچنین تأکید کرد که یگان های ارتش عربی سوریه امروز در چهار روستای جدید در منطقه راس العین مستقر شده و فاصله باقی مانده تا مرزهای مشترک با ترکیه را به چند کیلو متر کاهش داده اند.

خبرنگار سانا اعلام کرد: یگان های ارتش از سمت محور «تل حمر» در حومه شمالی حسکه به سمت مرزهای ترکیه پبشروی کردند و در روستاهای «أم حرمله، باب الخیر، أم عشبه و الأسدیه» در حومه منطقه راس العین مستقر شده و فاصله باقی مانده تا مرزهای مشترک با ترکیه را به چند کیلو متر کاهش داده اند.

نیروهای ارتش سوریه امروز یکشنبه پس از آن که نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) اعلام کرد در چارچوب توافق سوچی میان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه برای کاهش تنش در شمال سوریه که ترکیه عملیاتی تحت عنوان«چشمه صلح» علیه کردهای سوریه به راه انداخته است از منطقه مرزی به عمق 30 کیلومتر عقب نشینی کرد.

در همین حال،دولت سوریه از عقب نشینی گروه‌های مسلح در شمال این کشور تا عمق ۳۰ کیلومتری با هماهنگی مستقیم ارتش سوریه استقبال کرد.

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه گفت جمهوری عربی سوریه از عقب نشینی گروه‌های مسلح در شمال کشور تا عمق 30 کیلومتر از طریق هماهنگی مستقیم با ارتش سوریه استقبال می‌کند.

این منبع افزود سوریه تاکید می‌کند که این  عقب نشینی بهانه اصلی تجاوزگری ترکیه به اراضی سوریه را از آن می‌گیرد و در عین حال تصریح می‌کند که سوریه متعلق به همه است، سوریه برای بازگرداندن فرزندانش به آغوش خود و ارائه کمک به آنها تلاش می‌کند برای اینکه بار دیگر به جامعه سوریه بازگردند و نیز زمینه برای بازگشت همه به وحدت ملی و ارضی فراهم شود.

بنابراین گزارش، تجاوز ترکیه به شمال سوریه در ۹ اکتبر و پس از آن آغاز شد که «دونالد ترامپ» از تصمیم خود برای خروج نظامیان آمریکایی از خاک سوریه خبر داد.این حملات تا ۱۷ اکتبر ادامه داشت تا اینکه سرانجام آنکارا و واشنگتن پس از مذاکراتی ۴.۵ ساعته بر سر آتش‌بسی ۱۲۰ ساعته در شمال سوریه توافق کردند اما این آتش بس چندان دوام نیاورد. پس از آن نیز در ۲۲ اکتبر اردوغان و پوتین، رؤسای جمهور ترکیه و روسیه در جریان مذاکراتی که در شهر «سوچی» برگزار شد، در چهارچوب معاهدۀ جدیدی اعلام کردند که درصورت عقب‌نشینی نیروهای کرد از مرزهای شمال‌شرق سوریه و کنترل مشترک ترکیه و روسیه بر بخش بزرگی از مرز، به این درگیری‌ها پایان خواهند داد. ترکیه هشدار داد عدم اجرای این توافق از سوی کردها، باعث از سرگیری حملات خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.