رئیس اجرایی هنک کنگ امروز دوشنبه از جامعه مسلمانان این شهر در پی حمله یک خودروی آب پاش به مسجد اصلی شهر طی مقابله پلیس ضد شورش با هزاران معترض در شب گذشته، عذرخواهی کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، « کری لام» رئیس اجرایی هنگ کنگ امروز دوشنبه از جامعه مسلمانان این شهر در پی حمله یک خودروی آب پاش به مسجد اصلی شهر طی مقابله پلیس ضد شورش با هزاران معترض در شب گذشته، عذرخواهی کرد.

لام پیش از سفرش به توکیو برای حضور در مراسم تاجگذاری «ناروهیتو» امپراتور ژاپن از مسجد«کولون» بازدید کرد این در حالی بود که دولت آثار هرج و مرج به جای مانده از اعتراض های خشونت بار روز یکشنبه را از بین برده است.

پلیس ضد شورش هنگ کنگ در درگیری با معترضان در منطقه «کولون» برای متفرق کردن آنها از گاز اشک آور و خودروهای آب پاش استفاده کرد. پلیس همچنین به سمت معترضان که نیروهای پلیس را با بمب های آتش زا هدف قرار می دادند، رنگ آبی پاشید.

در جریان این درگیری ها یکی از خودروهای آب پاش ورودی و پله های رو به رویی مسجد کولون که یکی از مهمترین مساجد در هنگ کنگ به شمار می رود و در مقابل آن تعداد اندکی از جمله شماری روزنامه نگار جمع شده بودند را با آب غرق کرد.

سخنگوی کری لام گفت که لام امروز دوشنبه از مسجد بازدید کرد و از اقلیت مسلمانان عذرخواهی کرد.

«محمد ارشد» ارشد ائمه جماعت مسجد در واکنش به اقدام رهبر هنگ کنگ گفت که این عذرخواهی« مورد قبول است» و مسلمانان امیدوار هستند که به زندگی خود در هنگ کنگ در سایه صلح و آرامش ادامه دهند.

پلیس هنگ کنگ نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که به اشتباه به سمت مسجد آب پاشیده است و به «آزادی عقیده احترام می گذارد و تمام تلاش خود را برای حمایت از عبادتگاه ها مبذول می کند».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.