کورنتین سلین، کارشناس مسائل امریکا می گوید: «تصور می کنم بسیار زود است که بگوییم بهترین چهره در برابر ترامپ چه کسی است. قطعاً سه نامزد متمایز شده اند، اما هیچکدام مانند اوباما در سال 2008 نیستند».

به گزارش سرویس بین الملل جماران؛ الکسی فرتچاک با طرح این پرسش که «در سال 2020 کدام نامزد دمکرات شانس بیبشتری در برابر ترامپ خواهد داشت؟»، در فیگارو نوشت:

«1-در چهارمین گفتگوی تلویزیونی سه شنبه شب بین نامزدها، سه نامزد یعنی برنی سندرز سوسیالیست، جو بایدن میانه رو و الیزابت وارن  به طور آشکار متمایز شدند.

2-سه نامزد اصلی دمکرات در برابر دونالد ترامپ در سطح کشور پیروز خواهند شد. جو بایدن حدود 7 درصد و سندرز و وارن حدود 5 درصد فاصله دارند. همانطور که انتخابات 2016 نشان داد، یک نامزد می تواند بدون کسب آراء عمومی برنده شود.

3-کورنتین سلین، کارشناس مسایل امریکا می گوید: «دونالد ترامپ با پیروزی در سه ایالت پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین که از نظر تاریخی به دمکرات ها اختصاص دارد، پیروز شد. اکنون مشخص نیست کدام دولت دمکرات دیگر می تواند در سال 2020 بر دونالد ترامپ پیروز شود. اگر وی این سه ایالت را از دست بدهد، او بازنده است. 

4-ترامپ با رد تجارت آزاد و ترویج دولت اراده باور توانست رای دهندگان دمکرات را جذب کند.

5- بسیاری از دمکرات ها مدعی اند برنی ساندرز با خط مشی چپ حق دارد.

6- برعکس جو بایدن با خط مشی راستگرایانه تمرکزگرایی و جهانی سازی تجارت آزاد را ترسیم می کند و وابستگی خود را با سال های کلینتون و اوباما می پذیرد.

7-الیزابت وارن که برای عدالت اجتماعی مبارزه می کند، در حالی که خود را بر خلاف سندرز کاپیتالیست معرفی می کند، می تواند بازگشتی به اجماع روزولت باشد. این می تواند پاسخی به «ترامپ گرایی» باشد که رای دهندگانی را که نگران پیامدهای جهانی سازی بودند، فریب داده بود.

8-الیزابت وارن، سناتور دمکرات که به علت مخالفت شدید با دونالد ترامپ مشهور شد، اکنون ستون جناح دمکرات است.

9-بسیاری می خواهند با فراموش کردن گذشته چهره اطمینان بخشی را انتخاب کنند و این چهره را جو بایدن می دانند. از نظر آنها سندرز و وارن می خواهند میراث باراک اوباما را دوباره برقرار کنند.

10- جو بایدن در بین رای دهندگان افریقایی امریکایی که سازمان های مهمی را از سال ها پیش تا کنون در اختیار دارند، بسیار طرفدار دارد.

11- وارن از ماه ها پیش به علت جد سرخپوست خود «بومی» فرض شده و مورد انتقاد قرار گرفته بود.

12-جو بایدن از ابتدای مبارزات انتخاباتی خود معتقد است که «قابلیت انتخابش» در برابر ترامپ یعنی حمایت باراک اوباما از وی بهترین برگ برنده وی است.

13- کورنتین سلین می گوید: «تصور می کنم بسیار زود است که بگوییم بهترین چهره در برابر ترامپ چه کسی است. قطعاً سه نامزد متمایز شده اند، اما هیچکدام مانند اوباما در سال 2008 نیستند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.