اردوغان تأکید کرد که وی با «مایک پنس» معاون «دونالد ترمپ» رئیس جمهور آمریکا و «مایک پمپئو» وزیر خارجه اش در آنکارا دیدار نخواهد کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی،« رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که وی با معاون رئیس جمهور و نیز با وزیر خارجه آمریکا دیدار نمی کند.

اردوغان تأکید کرد که وی با «مایک پنس» معاون «دونالد ترمپ» رئیس جمهور آمریکا و «مایک پمپئو» وزیر خارجه اش در آنکارا دیدار نخواهد کرد.

اردوغان اندکی پیش از  این اعلام کرده بود که وی پس از دیدار با هیأت آمریکایی که قرار است هفته جاری به ترکیه سفر کنند تصمیم می گیرد که سفر خود به آمریکا در ماه آینده را انجام می دهد یا نه.

اردوغان به خبرنگاران در پارلمان ترکیه گفت که وی در سفر به آمریکا بازنگری می کند زیرا «بحث و جدل ها و رایزنی ها در کنگره درباره شخص وی ، خانواده و دوستان وزیرش نشان دهنده بی احترامی به دولت ترکیه است.»

قرار است که اردوغان با دونالد ترامپ همتای آمریکایی اش در 13 نوامبر در واشنگتن دیدار کند.

همچنین انتظار می رفت که مایک پنس معاون ترامپ فردا پنجشنبه برای رایزنی درباره حمله ترکیه به شمال سوریه در آنکارا  با اردوغان دیدار کند.

در اظهارات جداگانه ای اردوغان اتهام «بانک خلق» توسط آمریکا درباره دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران را «اقدامی زشت و غیرقانونی» دانست.

بنابراین گزارش،«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه ساعت 16 چهارشنبه 17 مهر، حمله به شمال شرق سوریه را اعلام کرد. ترکیه هدف از این تهاجم را حمله به «یگان‌های مدافع خلق» موسوم به «ی.پ.گ» و «پ.ک.ک» و داعش اعلام کرده است. آنکارا پیشتر هدف خود از این اقدام نظامی را ایجاد «منطقه امن» برای بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان عنوان کرده بود. دولت سوریه اقدام ترکیه را اشغالگری توصیف کرد و اعلام کرد با آن مقابله می کند.

حمله ترکیه به شمال شرق سوریه همچنین با واکنش گسترده کشورهای مختلف از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی مواجه شد و بسیاری از کشورهای اروپایی تصمیم به توقف صادرات سلاح به ترکیه گرفتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.