در نتیجه حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه تا کنون 70 غیرنظامی کشته شدند.

 

به گزارش جماران، دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری اعلام کرد که در نتیجه حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه تا کنون 70 غیرنظامی کشته شدند.

این دیده بان تأکید کرد که همچنین تا کنون 300هزار تن آواره شدند.

فرانسه نیز اعلام کرد که 9 زن داعشی فرانسوی از یک اردوگاه در شمال سوریه فرار کردند.

وزیر خارجه فرانسه نیز اعلام کرد که به زودی به عراق می رود تا درباره چارچوب قضایی محاکمه عناصر داعش بازداشت شده در سوریه رایزنی کند.

درتحولی دیگر، نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) در شهر «رأس العین» در شمال غرب استان«الحسکه» به شدت با نیروهای ارتش ترکیه و گروه های مسلح سوری هوادار آنکار درگیر شده است.

وزارت دفاع ترکیه نیز در بیانیه ای اعلام کرد که از زمان آغاز دخالت نظامی ترکیه در شمال سوریه تا کنون 637 تن از نیروهای کرد را کشته است.

خبرنگار المنار در شمال سوریه نیز گفت که نوار مرزی سوریه با ترکیه از شهرهای«الیعربیه»، «المالکیه» و  «عین دیوار» تا «القامشلی» به نیروهای ارتش عربی سوریه تحویل داده می شود.

این نوار مرزی امروز بعد از ظهر به ارتش سوریه تحویل داده می شود.

خبرنگار خبرگزاری سانا نیز گزارش داد که ائتلاف بین المللی غیرقانونی پایگاه«خراب عشق» در شهر«عین العرب» در شمال شرقی «حلب» را پس از تحلیه آن منهدم کرد.

پیش از این نیروهای آمریکایی یک پایگاه مهم خود در نزدیکی شهر منبج را بدون آن که خراب کنند و با تمام امکانات و تجهیزات آن به جای گذاشته و آن را ترک کردند.

 

درگیری شدید ارتش سوریه با گروه های مسلح هوادار ترکیه 

بامداد امروز درگیری شدیدی میان ارتش سوریه و نیروهای کرد با گروه های مسلح هوادار ترکیه در شمال سوریه به وقوع پیوست.

دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، اعلام کرد که امروز چهارشنبه درگیری شدیدی میان نیروهای ارتش سوریه و یگان های حمایت کرد با گروه های مسلح سوری مورد حمایت ترکیه در شرق شهر«عین عیسی» به وقوع پیوست. 

این درگیری ها در نزدیکی جاده بین المللی در مناطق حد فاصل مناطق تحت سیطره کردها و مناطقی که گروه های هوادار آنکارا اخیرا به اشغال خود در آورده اند به وقوع پیوسته است.

خبرگزاری فرانسه همچنین گزارش داد که ارتش و نیروهای دموکراتیک سوریه با هم علیه گروه های هوادار ترکیه می جنگند و دو نظامی ارتش سوریه در گلوله باران توپخانه ای گروه های مسلح سوری مورد حمایت ترکیه در حومه شهر عین عیسی کشته شدند.روز گذشته نیز یک نظامی ارتش سوریه در  حمله توپخانه ای مشابه در نزدیکی  شهر«منبج» کشته شد. این دو شهر را ارتش سوریه پس از توافق با کردها طی روزهای گذشته بازپس گرفت.

برخی منابع کرد نیز اعلام کردند که شب گذشته ارتش ترکیه و گروه های مسلح مورد حمایتش به منطقه عین عیسی همان جایی که ارتش سوریه حضور دارد حمله کردند و ارتش سوریه با این حمله مقابله کرد و درگیری شدیدی میان دو طرف به وقوع پیوست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.