روسیه این عملیات نظامی را غیرقابل قبول می داند و ورود یگان های ارتش ترکیه به سوریه را تأیید نمی کند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، «الکساندر لاورنتییف»فرستاده ویژه روسیه به سوریه گفت که عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه توازن میان ادیان را در شمال سوریه به هم می زند و روسیه این عملیات نظامی را غیرقابل قبول می داند و ورود یگان های ارتش ترکیه به سوریه را تأیید نمی کند.

لاورنتییف تأکید کرد که نیروهای ارتش سوریه باید امنیت مرزهای ترکیه و سوریه را تأمین کنند.

فرستاده ویژه روسیه به سوریه در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا توافقی میان روسیه و ترکیه بر سر عملیات نظامی آنکارا در شمال سوریه وجود دارد،گفت:«نه»

وی تأکید کرد که : ما همیشه از ترکیه خواسته ایم که خویشتنداری نشان دهد و بر این باوریم که هر گونه عملیات نظامی در سوریه غیرقابل قبول است.

لاورنتییف در ادامه گفت: امنیت مرزهای سوریه را باید ارتش سوریه تأمین کند.

وی همچنین گفت: عملیات نظامی ترکیه توازن دینی در آن منطقه را به هم می زند زیرا این منطقه فقط کردنشین نیست بلکه نژادها و ادیان دیگر در آن ساکن هستند و اسکان افرادی که در آن زندگی نمی کردند منجر به ایجاد حالت نارضایتی ساکنان اصلی می شود که نسل به نسل در آن جا زندگی کرده اند.

بنابراین گزارش،«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه ساعت 16 چهارشنبه 17 مهر، حمله به شمال شرق سوریه را اعلام کرد. ترکیه هدف از این تهاجم را حمله به «یگان‌های مدافع خلق» موسوم به «ی.پ.گ» و «پ.ک.ک» و داعش اعلام کرده است. آنکارا پیشتر هدف خود از این اقدام نظامی را ایجاد «منطقه امن» برای بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان عنوان کرده بود

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.