دونالد ترامپ تا تاریخ ۹ اکتبر، 12 هزار و 435 ادعای اشتباه یا گمراه ‌کننده مطرح کرده است. این رقم، معادل تقریباً 22 ادعای نادرست در هر روز است.

به گزارش جماران، یک طبقه ‌بندی، موسوم به «پینوکیو» برای نشان دادن حجم ادعاهای خلاف واقعی ترامپ ابداع شده است . بر اساس این طبقه ‌بندی، ادعاهای دروغ ، در رتبه‌هایی بین «پینوکیو 1» تا «پینوکیو 4 » قرار می‌گیرند که شامل فاحش‌ ترین دروغ‌ ها هستند. 

اکثر سیاستمداران بعد از آنکه در دسته «پینوکیو 4» قرار می‌گیرند سعی می‌کنند از تکرار ادعای غیردقیق خود دست بردارند. با این حال، این قضیه برای ترامپ صادق نیست . برای پوشش دادن این رفتار ترامپ دسته جدیدی به نام «پینوکیو تمام» معرفی شده . مطابق تعریف، این لقب به سیاستمدارانی تعلق خواهد گرفت که یک ادعای نادرست که قبلاً در رده «پینوکیو 3» یا 4 قرار گرفته‌ اند را آن قدر تکرار کنند که بتوان گفت آنها وارد کارزار تحریف واقعیت شده‌اند. 

ملاک قرار گرفتن در «پینوکیو تمام» این است که سیاستمدار چنین ادعای غلطی را دست‌کم 20 بار تکرار کند. تا تاریخ 9 اکتبر، 27 ادعای ترامپ بیش از 20 بار تکرار شده و در طبقه «پینوکیو تمام» قرار گرفته ‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.