رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه گفت که وی بر این باور است که پس از استقرار ارتش سوریه در مرزها هیچ گونه مشکلی در شهر«کوبانی»(عین العرب) به وجود نمی آیند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه گفت که وی بر این باور است که پس از استقرار ارتش سوریه در مرزها هیچ گونه مشکلی در شهر«کوبانی»(عین العرب) به وجود نمی آیند. 

اردوغان افزود که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه «رویکرد مثبتی از خود نشان داد».

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پیش از سفر به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان در یک کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد: در مرحله اجرای تصمیمات اتخاذ شده در مورد  شهر«منبج» سوریه هستیم. 

این در حالی است که در پی توافق کردهای سوریه با دولت سوریه نیروهای ارتش سوریه وارد شهر«منبج» شده و پرچم سوریه را در آن به اهتزاز در آوردند.

اردوغان در ادامه گفت: هم اکنون با توجه به رویکرد مثبت روسیه، مشکلی در کوبانی (عین العرب) به وجود نخواهد آمد. در مورد منبج تصمیمی که اتخاذ کرده‌ایم را اجرا می‌کنیم.

اردوغان در مورد موضع ناتو در قبال تجاوز ترکیه به اراضی سوریه نیز گفت: از آنها می پرسیم شما کنار متحد خود در ناتو خواهید بود یا کنار تروریست‌ها؟ البته که نمی‌توانند پاسخ دهند. ما یک کشور هستیم و در مقابل‌مان یک گروه تروریستی قرار دارد. با گروه تروریستی نمی‌شود جنگید، باید با آن مبارزه کرد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.