اداره خومختار شمال سوریه نیز اعلام کرد که با ارتش سوریه بر سر ورودش به شمال و استقرار در مرزها برای آزادی مناطقی که ارتش ترکیه وارد آنها شده است توافق حاصل شده است.

به گزارش جماران، ارتش سوریه در تلاش برای استقرار در مرزهای شمالی این کشور با ترکیه، ساعات اولیه بامداد روز دوشنبه وارد شهر «الطبقه» و اطراف فرودگاه نظامی آن در استان الرقه در شمال این کشور شد که واحدهایی از نیروهای کُرد در آن مستقر می‌باشند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه اکنون استقرار در حومه فرودگاه را آغاز کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، ‌به احتمال زیاد ارتش سوریه در چارچوب توافق انجام شده تحت نظارت روسیه میان دولت سوریه و گروه مسلح موسوم به نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) ورود به این فرودگاه را آغاز کند.

فرودگاه نظامی الطبقه در نزدیکی سد فرات یکی از بزرگترین و مهم‌ترین سدهای سوریه واقع شده است.

ارتش سوریه این فرودگاه را در اوت سال 2014 در نبردی خونین با گروه تروریستی داعش از دست داد.

رسانه ها یکشنبه شب گزارش دادند که کردها با دولت سوریه برای استقرار نیروهای ارتش در شمال این کشور توافق کرده اند.

یک مسئول سیاسی برجسته کرد نیز به خبرگزاری رویترز گفت که دولت سوریه و نیروهای دموکراتیک سوریه در یک پایگاه روسیه در حال رایزنی و مذاکره هستند.

اداره خودمختار در شهر « عین العرب» نیز اعلام کرد که نیروهای دولتی سوریه امروز در مرزهای ترکیه و سوریه در چارچوب توافق با دمشق مستقر می شوند.

برخی مسئولان آمریکایی در واشنگتن نیز گفتند که واشنگتن بیشتر نیروهای خود را از شمال سوریه طی روزهای آینده خارج می کند.

در همین حال، ارتش سوریه وارد از سمت روستاهای«الجاموس» و «وریده» وارد شهر «منبج» شده و در آن مستقر شده است و تا پس از آن نیز در مرزها مستقر شود.

برخی وبسایت های کرد شب گذشته نوشتند که نیروهای آمریکایی مستقر در غرب منبج از ورود ارتش به منطقه جلوگیری کردند اما خبرنگار المیادین امروز دوشنبه تأکید کرد که ارتش سوریه استقرارش در بخش غربی شهر را انجام داد و آن را تکمیل کرد.

اداره خومختار شمال سوریه نیز اعلام کرد که با ارتش سوریه بر سر ورودش به شمال و استقرار در مرزها برای آزادی مناطقی که ارتش ترکیه وارد آنها شده است توافق حاصل شده است.

این اداره تأکید کرد که توافق با دولت سوریه فرصت آزادی دیگر اراضی و شهرهای سوریه مانند«عفرین» و دیگر شهرها و شهرک ها را فراهم می کند.

خبرنگار خبرگزاری سانا نیز از ورود نیروهای ارتش عربی سوریه به شهرک «تل تمر» در حومه شهر«حسکه» به قصد مقابله با تجاوزات ارتش ترکیه به خاک سوریه خبر داد.

دیدبان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، نیز از حمله جنگنده های ائتلاف آمریکا  به یک کاروان نیروهای ارتش سوریه در الرقه خبر داد.

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که جنگنده های وابسته به ائتلاف آمریکا، یک کاروان نظامی وابسته به ارتش سوریه را در منطقه الرصافه واقع در جنوب غرب شهر رقه هدف قرار دادند.

این کاروان به سمت شهر الطبقه حرکت می کرد که توسط جنگنده های مذکور مورد حمله قرار گرفت. ارتش سوریه در حد فاصل میان منبج و «العریمه» و «عون الدادات» در حومه «حلب» مستقر شده است.

خبرنگار المیادین نیز گفت که اداره خودمختار تعدادی از مدرسه های تحت کنترل خود را در شهر الحسکه به دولت سوریه تحویل داد.

بنابر این گزارش، نیروهای ارتش ترکیه و گروه های مسلح سوری هوادارش روز چهارشنبه هفته گذشته حمله گسترده ای را علیه کردهای سوریه در منطقه مرزی آغاز کردند. ترکیه به دنبال ایجاد منطقه امن در شمال سوریه برای اسکان بیش از سه میلیون پناهنده سوری است که در ترکیه به سر می برند.

نیروهای ترک و گروه های مسلح سوری هوادارش به شدت با نیروهای دموکراتیک سوریه درگیر هستند و نیروهای دموکراتیک سوریه یا همان «قسد» در تلاش برای جلوگیری از پیشروی نیروهای ترک و گروه های مسلح سوری است.ارتش سوریه نیز برای مقابله به تجاوز ترکیه به شمال سوریه به سمت این منطقه نیرو اعزام کرده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.